2016. május 23.

Epres sajttorta

Ez volt az én tortám, amit Mazsi első lánybúcsújára készítettem. Néhány napig gondolkodtam előtte, hogy mit süssek, amit talán mindenki szeret, de főleg a menyasszonyunknak kedvezek vele. És akkor egyszercsak szembejött velem a Nők lapja konyha májusi címlapreceptje, az epres sajttorta!



Eszembe jutott, milyen régóta ígérem Mazsinak, hogy egyszer sütök majd neki egy sajttortát - banános és amerikai már van a blogon, az utóbbi Juditnak köszönhetően - de valahogy mindig elmaradt.

Keresve sem találhattam volna jobb alkalmat rá, mint a lánybúcsúja! Gyorsan átfutottam a receptet, minden volt otthon hozzá, így neki is állhattam.


Mivel nekem 24 cm átmérőjű a legkisebb kerek tortaformám, ezért a kekszes alap mennyiségét kissé megnöveltem az eredeti recepthez képest. A töltelékből ugyanannyit vettem úgy gondoltam, az nem lesz olyan sokkal laposabb az újságban szereplő fotóhoz képest.

Tehát nálam így alakul a torta.

Hozzávalók az eperraguhoz:
- 30 dkg eper
- 1,5 dl víz
- 10 dkg barna cukor
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 1 teáskanál őrölt fahéj

Az epret megtisztítjuk, kisebb darabokra vágjuk és egy lábasban feltesszük főni 1 dl vízzel, a cukorral és a fahéjjal. Forrástól számítva 2-3 percig főzzük, majd botmixerrel pépesítjük (nem baj ha maradnak benne nagyobb eperdarabkák). A pudingport csomómentesre keverjük a fél dl vízben és hozzáöntjük az eperhez. Kevergetve besűrítjük majd félretesszük hűlni.



Hozzávalók az alaphoz (24 cm-es tortaformához):
- 25 dkg darált keksz
- 7 dkg porcukor
- 15 dkg olvasztott vaj + a formához

A darált kekszet elvegyítjük a porcukorral, beleöntjük az olvasztott vajat és jól összegyúrjuk. Ha szükséges, 1-2 evőkanál vizet is adhatunk hozzá.

A tortaformát kikenjük vajjal és az aljába egyenletesen belenyomkodjuk a kekszes alapot. 170 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt aranyszínűre sütjük. A sütőből kivéve egy kanál hátával lenyomkodjuk.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 50 dkg natúr krémsajt (nálam 25 dkg mascarpone + 25 dkg krémsajt)
- 20 dkg sűrű tejföl
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 13 dkg cukor
- 4 tojás

A hozzávalókat egy mély edényben csomómentesre, alaposan kikeverjük. A masszát a kekszes alapra öntjük. Egy kanál segítségével beleszaggatjuk az eperragut. (A recept úgy írta: belecsöpögtetjük. Nálam teljesen szilárdra dermedt mire kihűlt). Ha tudjuk, a tetejét kissé széthúzkodjuk a kanállal, hogy márványos legyen.

140 fokra előmelegített sütőben 50-55 perc alatt remegősre sütjük.



Kihűtve megdermed, de finom lágy és krémes lesz a töltelék. A tetejét díszíthetjük további friss gyümölccsel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése