2015. március 9.

Gyors zsemle

Tényleg nagyon gyors. A legtöbb időt az élesztő felfuttatása és a zsemlék sütése veszi el. Nem kell hozzá kovász és nem kell dagasztani sem. Ez a nekem való péksüti! Már régóta terveztem, hogy sütök egy finom kenyeret de eddig még nem álltam neki kovászt, öregtésztát készíteni, márpedig a kenyér szerintem azzal az igazi. Unokatesóm, Judit egymás után küldi át nekem a szebbnél szebb kenyereiről készült fotókat, csorog a nyálam amikor meglátom. Majd ha megkapom tőle a receptjét, én is megsütöm.


De most nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az egyszerű zsemlére. Az egész úgy kezdődött, hogy elhatároztam, hogy kevesebb szénhidrátot fogok enni. Sajnos nagyon szeretem a tésztaféléket, krumplit, süteményeket, kelt tésztás ételeket. Ez az elhatározás időről-időre felmerül bennem és mindig ugyanaz lesz a vége: még aznap megkívánok valami olyant ami igazán szénhidrátdús. Így jártam múlt héten is. Friss kenyeret ettem volna, de nem volt itthon. Hát elkezdtem böngészni az internetet és szinte elsőre rátaláltam a Tanulj meg (kenyeret) sütni oldalra és egy gyönyörű, extra gyors zsemle receptjére.

A leírást átfutottam és nem is gondolkodtam tovább, hozzáláttam. Egy órán belül friss, meleg zsemléket ettünk.


Max receptje alapján, némi módosításokkal így készült az én zsemlém.

Hozzávalók (8-9 db-hoz):
- 3 dl tej
- 20 dkg liszt
- 10 dkg kukoricadara
- 3 dkg élesztő
- 1 mokkáskanál só
- csipetnyi cukor
+ a tetejére: 1 tojás, szezámmag

A tejet langyosítsuk meg a cukorral, morzsoljuk bele az élesztőt és letakarva, meleg helyen futtassuk fel. A liszttel keverjük el a sót és a kukoricadarát, majd adjuk hozzá az élesztős tejet és dolgozzuk össze sima, lágy, kissé ragadós tésztává. Ha szükséges, tegyünk hozzá még egy kis lisztet.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra.

A tésztát lisztezett felületen osszuk 8-9 kis cipóra, formázzuk gömbbé mindegyiket és kissé lapítsuk el a tetejüket. Rendezzük sütőpapírral bélelt tepsibe. Felvert tojással kenjük meg kétszer a zsemléinket, ízlés szerint szórjuk meg szezámmaggal és helyezzük a forró sütőbe. Kevés hideg vizet spricceljünk be.

Körülbelül 20-25 perc alatt süssük aranybarnára.


Nagyon finom még másnap is! Természetesen a kukoricadara nem kötelező, ezt a mennyiséget helyettesíthetjük liszttel is. Akár többféle lisztből is összeállíthatjuk zsemlénket. Én biztos, hogy kísérletezni fogok vele.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése