2015. március 25.

Fasírt tejszínes-mustáros zöldbabbal és lilahagymás bulgurral

A hosszú cím ne ijesszen meg senkit, nem egy bonyolultan megkomponált, nehezen elkészíthető ételről van szó, hanem egy nagyon egyszerű, mégis laktató fogásról. Előkészítéssel, mosogatással együtt alig több mint egy óra alatt lettem kész vele tegnap este, munka után.


Amíg a fasírt sült, addig a köreteket is meg tudtam főzni. Nem akartam a hagyományos krumpli vagy rizs köretet készíteni, kicsit más ízvilágra vágytam. Emlékeztem rá, hogy anyuék egyszer tejszínes-ricottás zöldbabot csináltak valamilyen különleges fasírt mellé és úgy döntöttem, hogy hasonlóval próbálkozom én is. A bulgur meg csak azért készült, mert szeretem. :)

Hozzávalók a fasírthoz:
- 50 dkg darált hús
- 2 zsemle
- víz
- ételízesítő
- 1 közepes fej hagyma
- 1 tojás
- só
- pirospaprika
- bors
- zsemlemorzsa
+ olaj a sütéshez

Pirospaprika és bors helyett én Szárika Fasírthús fűszerkeveréket használtam, hiszen mindkét fűszer megtalálható benne. Ezen kívül még vöröshagyma, fokhagymapor, borsikafű, petrezselyemlevél, kakukkfű, őrölt fűszerkömény alkotja ezt a finom, illatos fűszerkeveréket.

A termékről további információkat ezen a linken olvashattok.


A zsemléket langyos, ételízesítős vízbe áztattam kb. 10 percre, amíg jól megszívta magát. A darált húst egy tálba tettem, hozzáadtam a tojást, fűszerkeveréket, apróra vágott hagymát, kevés sót, a kicsavart zsemléket és alaposan összegyúrtam. Ha túl lágy a massza, zsemlemorzsával sűríthetjük.

Gombócokat formálunk belőle (kissé kilapíthatjuk, hogy könnyebben átsüljön) és zsemlemorzsába forgatjuk. Egy mélyebb serpenyőben olajat melegítünk és a gombócok vagy húspogácsák mindkét oldalát pirosra sütjük.


Amíg a fasírt sül, elkészítjük a köreteket.

Hozzávalók a zöldbab körethez:
- 50 dkg zöld hüvelyű zöldbab
- 3 dl főzőtejszín
- 3 dkg vaj
- 1 kávéskanál liszt
- 2 gerezd fokhagyma
- mustár
- só
- őrölt fehérbors

A zöldbabot feltesszük főni enyhén sós vízben. Forrástól számítva kb. 12 percig főzzük, ne puhuljon meg teljesen. Leszűrjük.

Egy másik edényben vajat hevítünk, megszórjuk liszttel és kevergetve halványbarnára pirítjuk. Felöntjük tejszínnel. Mustárral, zúzott fokhagymával, fehérborssal, sóval ízesítjük és összeforraljuk. A végén belekeverjük a zöldbabot is és további 2 percig forraljuk még.

Hozzávalók a bulgur körethez:
- 2 dl bulgur
- 4 dl víz
- 1 nagy fej lilahagyma
- só
- olaj

A kis kockákra vágott lilahagymát olajon megpároljuk. Hozzáadjuk a bulgurt, 1 percig kevergetve pirítjuk. Majd felöntjük vízzel, sózzuk. Forrásig hevítjük, azután elzárjuk alatta a gázt és lefedve hagyjuk, hogy a gőzben teljesen megdagadjanak a szemek.


Kettőnknek készítettem, két ebédre elég is lett. Nekünk nagyon ízlett ez a "kompozíció", biztos hogy máskor is terítékre kerül nálunk. Kíváncsi lennék a ti véleményetekre is. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése