2014. január 25.

Zöldséges káposztaleves

Isten bizony nem a fogyókúra vezérelt, amikor elkészítettem ezt a levest! Nem mondom, van pár kiló, ami felszaladt ránk a karácsonyi időszakban és jó lenne megszabadulni tőle, de azt mi valószínűleg nem étrend változással, hanem mozgással fogjuk elérni. Túlságosan szeretünk enni és főleg VÁLTOZATOSAN enni. Márpedig a káposztaleves diéta nem a változatosságról és főleg nem a tartós eredményekről szól.

A leves elkészítésénél leginkább a maradékhasznosítás elve lebegett a szemem előtt. Ugyanis több mint egy hete árválkodott egy kis fej káposztának a fele a hűtőben.


Úgy voltam vele, hogy beleteszem majd valamilyen salátába, vagy veszek mellé még egy kis fejet és káposztás tésztát csinálok belőle, de mindig elmaradt. És ahogy a héten kezdett bejönni az igazi hideg, téli idő a tavaszias után, inkább valami forró, tartalmas levest kívántam meg. Így hát összeszedtem még néhány fajta zöldséget, ami szintén felhasználásra várt és egy finom zöldséges káposztaleves lett a végeredmény.

Hozzávalók:
- 1 kisebb káposztának a fele
- 1 nagy fej hagyma
- 2 sárgarépa
- 1 zöldpaprika
- 1 kis konzerv paradicsompüré
- só
- kakukkfű
- olaj

Mielőtt elkezdtem volna bejegyezni ezt a receptet, rákerestem a diétás káposztalevesre és meglepődve láttam, hogy minimális különbség van az én levesem és aközött. Aztán rájöttem, hogy hogyan lehet ez. Apukám néhány évvel ezelőtt csinálta egy ideig a káposztaleves diétát és bár nem emlékszem, hogy valaha is elmondta volna a pontos receptet, a levesre biztos hogy ránéztem. Ez maradhatott benne a fejemben és ösztönösen is hasonlóképpen - vagy legalábbis az alapanyagok tekintetében hasonlóan - álltam neki az enyémet elkészíteni.

A káposztát és a hagymást kis darabokra vágtam, a paprikát felkockáztam, a sárgarépát karikáztam. Egy fazékban olajat hevítettem és rádobtam a paprika kivételével a többi zöldséget. Gyors mozdulatokkal összeforgattam, 1-2 perc alatt megkapattam az olajon. Végül belekevertem a paprikát is. Felöntöttem annyi vízzel (és egy kis maradék húslevessel) hogy bőven ellepje. Megszórtam kevés sóval és félig lefedtem.

Körülbelül fél órán keresztül főztem. Ekkor hozzáadtam a paradicsompürét és egy mokkáskanálnyi kakukkfüvet. Ha szükséges, lehet utánsózni.

Addig főztem, amíg a zöldségek teljesen megpuhultak, vagyis összességében körülbelül 50 percig. Semmivel nem sűrítettem, egy egyszerű zöldséglevest kaptam a végén.


A fenti mennyiségekből 4 nagyobb adag leves lett. Laktató, melengető, fűszeres ízű, szóval pont olyan, amilyenre vágytam az elmúlt napokban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése