2014. január 11.

Fahéjas almaleves sült almával

Könnyed, hideg gyümölcsleves, a sok fahéj miatt mégis inkább téli hangulatú mint nyári. Számomra ugyanis a fahéj az illatával, az ízével a karácsonyt, a meleg szobát idézi meg.

Nem véletlenül örültem meg annyira, amikor Mazsiék javasolták, hogy karácsony másnapjára, amikor ők szoktak hozzánk átjönni ebédre, ne a szokásos minestrone levest készítsem, hanem inkább valami könnyűt, gyümölcsöset, például egy almalevest.

Lecsaptam az ötletre, hiszen ezt azt jelentette, hogy használhatom a kedvenc téli fűszeremet. December 24-én, a karácsonyfa díszítése közben, fél lábbal a konyhában elkészítettem ezt a levest. Igazán karácsonyhoz illőnek találtam, ráadásul az illata belengte az egész lakást.


Hozzávalók a leveshez:
- 1,5 kg alma
- 2 liter víz
- 1 liter tej
- 0,5 liter tejszín
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 5-6 evőkanál cukor
- 1 teáskanál fahéj

Az almát meghámoztam, magházát eltávolítottam, kockára vágtam. Egy nagy fazékban feltettem főni a vízzel és a cukorral.  Forrástól számítva kb. 20 percig főztem, majd beleöntöttem a tejet és botmixerrel simára turmixoltam.

A tejszínben csomómentesre kevertem a pudingport és a fahéjat és hozzákevertem a leveshez. 10 percig forraltam, majd levettem a tűzről és félretettem hűlni.

Nekem sikerült finom, édes almákat venni, ezért elég volt bele 5 evőkanálnyi cukor. Aki édesebben szereti, természetesen tehet bele többet is.


December 24-e és 26-a között a hűtőszekrényben pihent a leves. Ez alatt elég szépen besűrűsödött, krémes állagúvá vált. Karácsony másnapján anyuék délután 1 órára jöttek hozzánk ebédre. 11 óra körül kivettem a levest a hűtőből, bevittem a konyhába, hogy ne legyen jéghideg mire Mazsiék és a szüleim megérkeznek.

Amíg "konyhahőmérsékleten" melegedett a leves, elkészítettem a sült alma darabkákat, amit levesbetétként szerettem volna kínálni mellé.

Hozzávalók a levesbetéthez:
- 5 db nagyobb alma
- 1 teáskanál vaj
- 1 teáskanál fahéj
- 1 teáskanál cukor

Az almákat meghámoztam, magházukat eltávolítottam. Nyolcadokra vágtam, majd felszeleteltem. Egy sütőtál aljára 1 teáskanálnyi vajat morzsáltam szét. Rászórtam az almadarabokat, azokat pedig meghintettem a cukorral. A tálat lefedtem alufóliával és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam.

10 percig sütöttem. Ezután levettem az alufóliát a tálról, megszórtam fahéjjal az almát, összekevertem és most már fólia nélkül toltam vissza a 160 fokosra mérsékelt sütőbe.

Negyed óra alatt barnás színűre sütöttem az almadarabokat.


Kellemes, könnyű leves, ami nem laktat. Ez azért volt fontos, mert második fogásként kacsát és malacot sütöttem, amik valljuk be, nem a legkönnyedebb ételek közé tartoznak. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése