2014. január 26.

Virslis tésztapolip

Néhány hónappal ezelőtt szinte minden nap láttam a Facebook-on egy jópofa ötletet: virslidarabokba spagettiszálak voltak szúrva és így együtt kifőzve. Tálalásnál pedig úgy nézett ki, mintha a virsliből poilipkar szerűen nyúlnának ki a megfőtt spagettik.

Valahogy így:


Nagyon tetszett! Mindenképpen ki akartam próbálni, csak valahogy sosem jutott eszembe, amikor azon gondolkodtam, hogy mit főzzek. És bevallom, kicsit tartottam attól, hogy mi van, ha a tészta főzése közben a virsli szétesik, szétnyílik, stb.

Hajdanán, gyerekkoromban talán két féle virslit lehetett kapni. A választék tehát elenyésző volt, viszont cserébe ezért nagyon finom és jó minőségű volt a virsli. Emlékszem, sokszor "csak úgy", odamentem a hűtőhöz, kivettem belőle egy virslit és főzés nélkül megettem. Imádtam! És amikor megfőztük, akkor sem esett szét, nem robbant ketté, nem nyílt ki. Nyilván kevesebb volt benne a szója mint manapság. És több a hús.


Mostanában sajnos találkoztam én már olyan drága, nagyon jó minőségűnek mondott virslivel is, ami ehetetlenné vált, amint megfőztük. Éppen ezért nem szeretnék márkákat emlegetni, még a végén hitelrontással lennék vádolva. :)

Ami viszont nagyon meglepett, az az egyik szupermarket szilveszter előtt kapható családi kiszerelésű virslije volt. Csak próbaként vettem belőle egy csomagot, mert túlságosan olcsónak tűnt ahhoz képest, hogy nagyon magas százalékú hústartalommal hirdették. Leteszteltem. Ettem belőle nyersen, főve, sütve és csodálkoztam: nem esett szét, egyben maradt, az ízét is megtartotta. Engem meggyőzött. Szilveszter után visszamentem a boltba és örömmel láttam, hogy még maradt belőle, úgyhogy bevásároltam néhány csomaggal, most a mélyhűtőben várakoznak további felhasználásra.


Ráadásul a nagy virslitesztelgetés közben eszembe jutott, hogy ki akartam próbálni a tésztapolipot is már néhány hónapja. Itt volt rá a remek alkalom!

Néhány darab virslit felkarikáztam - keskenyebb, szélesebb darabokra, ahogyan sikerült - és spagetti hiányában félbetört makaróniszálakat fűztem át a karikákon. Egy-egy virslidarabba 3 szál makaróni került.

Egy nagy fazékban enyhén sós vizet forraltam és egymás után beletettem a megtűzdelt virsliket. Ahogy a tészta elkezdett lágyulni, óvatosan megkevertem az egészet. A víz újraforrásától számított 1 perc múlva lezártam a gázt és lefedtem a fazekat. Néhány perc múlva megkóstoltam és puhának ítéltem, így leszűrtem és azonnal tálaltam Bee húsmentes szójaszószos-paradicsomos zöldséges tésztaszószával


Kicsit macerásabb elkészíteni, mint egy egyszerű kifőtt tésztát, hiszen a legtöbb időt a makaróni/spagetti szálak átfűzögetése veszi el. Viszont mindenképpen megéri, mert egy igazán mutatós étel lesz a végeredmény.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése