2012. október 29.

Zöldségekkel sült csirkemell

Múltkor kissé gondolkodóba estem, hogy mit is főzzek. Magamnak. Imi csirkeszárnyakat sütött magának, azt én sajnos nem szeretem. Tudom, most sokan felkapjátok a fejeteket, hogy mit nem lehet szeretni rajta?

Nos, én baromfiügyileg (is) eléggé korlátoltan fogyasztok húst. Csirkéből csak a mellet szeretem, de azt elég változatosan készítem. Sütve, párolva, levesbe, szószba, rakottan, rántva... És még ki tudja hányféleképpen.


Tehát körülnéztem, hogy mit is főzzek magamnak. A csirkemell biztos volt, de hogyan készítsem el? És akkor megláttam a nagy tál paradicsomot és paprikát, amit Bee és Dávid hozott nekünk Halásziból. Saját kertjükben termelt, saját kezükkel leszedett zöldségek voltak. Régen ettem ennyire ízletes paradicsomot, meg kell, hogy mondjam. Meg is fordult a fejemben, hogy nekem is kellene paradicsomot nevelgetni a kiskertben, de aztán rájöttem, hogy a termést nem mi ennénk meg, hanem Vilma és Frakk. :)

Pedig régen gyönyörű veteményes volt az udvaron gyümölcsfákkal, eperrel, paradicsommal, borsóval, uborkával... Amíg Imi nagypapája élt. Ő hihetetlen türelemmel és hozzáértéssel nevelgette a palántákat, kapált, gazolt. Nem akartam elhinni, amikor majdnem 90 évesen körömollóval igazgatta a gyepet, mert tökéleteset szeretett volna. Már évek óta nincs velünk, de gyakran szóbakerül, amikor a szerénységről, természetszeretetről, kitartásról beszélünk. Sok ember számára példa lehetne.


Egy kicsit elkalandoztam, de most vissza a csirkemellhez. Találtam a mélyhűtőben egy kisebb adagot lefagyasztva, de még az is sok volt egymagamnak. Úgy gondoltam, megsütöm az egészet, mert majd Imi is eszik belőle, úgyis elfogy. 

Hozzávalók:
- 1 egész csirkemell, csont nélkül
- paprika (lehet több színű)
- paradicsom
- póréhagyma
- sültcsirke fűszersó
- olaj

A csirkemellet vékony szeletekre vágtam, olajjal elkevert sültcsirke fűszersóval bepácoltam. Egy órát állni hagytam.


Közben felkarikáztam a póréhagymát, kettévágtam a pici koktélparadicsomokat és felcsíkoztam a paprikát. Bee-ék szép húsos, sötétzöld paprikáját és a hűtőben talált maradék TV paprikát használtam fel.

Egy jénai tál alját beterítettem a bepácolt csirkemellel, majd megszórtam a zöldségekkel. Ezután megint csirkemell jött és ismét zöldségek. Addig folytattam amíg el nem fogytak a hozzávalók. A legfelső réteg zöldség volt.

200 fokra előmelegített sütőbe toltam a lefedett edényt és kb. 40 percig sütöttem. Fűszeres tepsis sült burgonyát és fokhagymás sült céklát készítettem hozzá.


Nem volt rossz, de a húst valószínűleg hamarabb kellett volna bepácolni, mondjuk előző este, mert kicsit natúr maradt a hús íze. A sült zöldségek viszont nagyon finomak voltak rajta, ahogy összesültek a páclével.
Ketten is ettünk belőle, mégis elég sok megmaradt a húsból és kezdhettem agyalni, hogy mire használjam fel a zöldségekkel együtt.
Hamarosan jött is az ötlet.... De ez egy másik bejegyzés témája lesz. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése