2012. október 23.

Étcsokoládés almalekvár

A Lidl-ben vásárolt vödrös alma nagy részéből ezt a lekvárt készítettem.A receptje a Vidék íze magazin szeptemberi számában jelent meg és amint megláttam, tudtam, hogy meg fogom csinálni. Csoki és alma? Már jól kezdődik!

Ahogy átolvastam a receptet, már meg is fogalmazódott az agyamban, hogy mi az amit változtatok rajta. Az újságban 1 kg almához 50 dkg zselésítő befőző cukrot, fél csomag mézeskalács fűszerkeveréket és 10 dkg étcsokit kell adni. Ehhez képest én a következőképpen készítettem:

Hozzávalók:
- 4 kg alma (tisztítás, darabolás után)
- 20 dkg cukor
- 1 csomag Haas Dzsemfix 3:1
- fél citrom héjával együtt
- 2 evőkanál cukrozott, reszelt citromhéj
- 1 teáskanál őrölt szegfűszeg
- 2 teáskanál őrölt fahéj
- 10 dkg étcsokoládé

Meghámoztam, felaprítottam az almákat, magházukat eltávolítottam. Egy nagy lábasba feltettem főni, megszórtam cukorral és hozzáadtam a dzsemfixet is. Nagyon hamar levet eresztett és összeesett az alma. Örültem, hogy nem a receptet követtem, mert abban azt írták, hogy reszeljem le a gyümölcsöt. Kicsit hezitáltam, hogy vajon mennyire marad darabos ha csak felaprítom. De szerencsém volt, nagyon jó, lekvárnak való almát sikerült vennem.


Ekkor fűszereztem szegfűszeggel, fahéjjal, valamint cukrozott citromhéjjal. Ezt minden évben kapok a nagymamámtól. Vesz több kilónyi citromot, a levét kicsavarja magának teába, a héját pedig lereszeli, lecukrozza, hogy süteményeket, krémeket ízesíthessünk vele.

A fél citromot vékonyan felkarikáztam és azt is beledobtam a lekvárba. Összességében kb. 1,5 órát főztem. Ez alatta az idő alatt teljesen szétesett az alma, még a merülőmixeremet sem kellett elővenni, hogy pépesítsem. Egészen sűrű lett.

Amint elzártam a gázt a lekvár alatt, belekevertem a felaprított, kisebb-nagyobb darabokra tördelt étcsokit. Ekkor már nem szabad tovább főzni.

Azonnal beletöltöttem az előre elkészített, fertőtlenített üvegekbe. Az üvegeket lekötöztem, néhány percre fejre álítottam, aztán néhány napra szárazdunsztba tettem.

Nagyon kíváncsi voltam, hogy a csoki mennyire fog beleolvadni az almába. Jól sejtettem, hogy szinte teljesen, hiszen a forró lekvárba kell beledobni. Csokis almáspite íze lett, erős citromos beütéssel. :)

A csoki egyébként nagyon jellegzetes ízt ad neki, nem is tudom mi lett volna, ha a receptet követem és 1 kg almához adok 1 tábla (10 dkg) csokoládét. Valamint amit még fontos megjegyezni: nekem ebből a mennyiségből 7 db 2-3-4 dl-es üveg lett tele, míg a recept szerint 1 kg almából jön ki 4 db 3 dl-es üveg.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése