2012. október 10.

Mediterrán babos-boros egytál

Egy igazi őszi egytálétellel jelentkezem most. Nem feltétlenül azért, mert mindenhol javában zajlik a szüret és ez a finom babos étel bort is tartalmaz. Inkább azért, mert nagyon laktató, fűszeres és ez az amire szervezetünk vágyik egy-egy esős, hűvös napon.

Valójában én most csak tolmácsolok, mert nem az én művem volt, hanem anyukáméké. Ők főzték és ették én csak fotóztam. Nagyon mutatósnak találtam, ezért úgy gondoltam, ide vele, blogra való étel. Nagyjából egy éve a szüleim beruháztak egy laptopra és internetre és azóta anyukám nagyobb receptgyűjteménnyel rendelkezik szerintem, mint egy sokat megélt nagymama. Ha akarnám, minden nap más ételt posztolhatnék itt a blogon, mert rengeteg újdonsággal találkozom náluk. Ez sem volt ismerős nekem. Mindannyian dicsérték, ezért feltétlenül megörökítem az utókornak. :)  


Hozzávalók:
- 1 kg sertéshús
- 1 nagy fej hagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma
- 20 dkg szalonna
- 1 nagyobb zellerzöld
- 2 dl fehérbor
- 1 nagyobb konzerv paradicsompüré
- 2 konzerv vörösbab
- babérlevél
- rozmaring
- só
- cukor
- olaj

A fokhagymát összezúzzuk, a hagymát felkarikázzuk, a szalonnát és a hús felkockázzuk, a zellert felaprítjuk. Ezzel kész is az előkészület. :)

Az olajon megfuttatjuk a fokhagymát, rádobjuk a karikára vágott hagymát és a szalonnát. Kevergetve zsírjára sütjük a szalonnát, eközben párolódik a hagyma is.

Ezután hozzáadjuk a húst és fehéredésig pirítjuk. Felöntjük a borral, paradicsompürével és fűszerezzük a zellerzölddel, babérevéllel, pici cukorral, sóval és rozmaringgal. Jól összekeverjük és időnként megkeverve, lefedve főzzük amíg a hús teljesen megpuhul.

Ekkor hozzáadjuk a leszűrt babot, és még 5-10 percig főzzük. És már tálalhatjuk is!

Még a tesómnak is ízlett, pedig ő nem igazán rajong a babos ételekért. Azon gondolkodtam, hogy akár marhahússal is el lehetne készíteni, de akkor vörösbort öntenék bele fehér helyett.


A fenti képen Mazsi Benője vigyorog a fényképezőgépbe. A kis gombszemű schnauzer úgy tűnik nagyon jól érzi magát Andrással játék közben. Már növeszti a téli bundáját, mert ő is érzi, hogy megérkezett az ősz. Szegényke nem nagyon szereti a hideget. Meg tudom érteni.



1 megjegyzés:

  1. istenem, de gyönyörű!!!!!!!!!!!!! remélem, néha bent is van:) szuper a kaja, szerintem is jó ötlet a marha a vörösborral, és bográcsban is meg lehet csinálni, lehet, hogy rá is vetem magamat, most úgyis lent leszünk Tésán pár napig:)

    VálaszTörlés