2012. október 16.

Csemege uborka Keleti Andrea módra

Tavaly készítettük el legelőször a csemegeuborkát. Néhány üveggel vettünk a boltban is, hátha nem sikerül jól a házi készítésű ubi. Ahogy azt már többször említettük, anya gyakran forgatja a Vidék íze újságot, így az első uborkás receptet is ebből nézte ki. Egy "táncos" uborkát nézett ki, ugyanis az újság Keleti Andreának tulajdonította a csemegeubi receptjét.



Idén már nem vettünk "pótuborkát", mivel ezen kívül készítettünk még egy fajta uborkát, és olyan finomak lettek, hogy nem is vágytunk a boltira. Hamar el is fogyott, úgyhogy idén nagyjából 60 üveg csemegeuborka készült. Természetesen ebből jut Beáéknak, Nagyinak és néhány ajándéknak is jó lehet. 



Így szól a recept a befőző automata gépezet használata nélkül:

Hozzávalók 12 db 7,2 dl-es üveghez:
5 kg 6-8 cm-es uborka
3 l víz
4 dl 10 %-os ecet
5 evőkanál cukor
2 evőkanál só
babérlevél
kapor
fűszerkömény
feketebors
mustármag
koriandermag



Az apró uborkákat megmosom, kefével vagy szivacsdörzsivel is megsikálom. Az üvegek aljába kaprot teszek és szorosan egymás mellé állítom az uborkákat. Üvegenként fűszerezem. A 7,2 dl-es üvegekbe 2 babérlevelet, 6-8 szem fűszerköményt, 3-4 szem feketeborsot, 8-10 szem mustármagot és ugyanennyi koriandermagot teszek.
Elkészítem az alaplevelet: hidegen elkeverem a vizet, sót, cukrot és az ecetet, majd szétmerem az üvegekbe. Fogok egy nagy, lapos lábost, aminek az aljára konyharuhát teszek, belepakolom az üvegeket, majd az üvegek feléig feltöltöm hideg vízzel a lábost. Amikor már majdnem forr a víz, tehát gyöngyözik, el lehet zárni a tűzhelyet. Az üvegeket be kell fedni tállal, vagy bebugyolálni konyharuhákkal. A lényeg, hogy melegben maradjanak. Néhány nap után ki lehet a dunsztból csomagolni az üvegeket és kitenni a kamra polcára.


Idén ketten is részt vettünk a készítésnél. Én szorgosan tépdestem a kaprot az üvegekbe, anya a magokat szórta, majd hárman, Andrásommal kiegészülve dugdostuk szorosan az uborkákat az üvegekbe.



3 megjegyzés:

  1. Szia! ehhez szeretnék hozzászólni. Én is így készítettem, de az edénybe 5 üveg fért , pedig a legnagyobb fazekat vettem, amit kapni lehetett, fedővel.Így többször kellett forralni, pakolgatni az üvegeket. Most vettem egy befőző automatát. Egyszerre 14 üveget tudok belerakni, és bár árammal működik, gazdaságos, mert a hőfokot be tudom állítani. Előző esetekben volt olyan, hogy kissé túlfőztem az üvegek tartalmát.Persze én a befőző automata olcsóbb változatát vettem, ...Nagyon megéri, mert gyors a befőzés, nagy segítség. A receptet köszönöm, ki fogom próbálni. Biztosan nagyon izletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen ezt a nagyon hasznos tanácsot! Lehet, hogy meg is lepjük anyukánkat egy befőző automatával, hiszen leginkább ő jeleskedik a csemege uborka elkészítésében a családból. És ha nekiáll, akkor ipari mennyiséget készít! :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés