2012. október 14.

Mascarponés-mandulás kávétorta

Nemrég, amikor Juditék nálunk jártak, hoztak nekünk egy nagyon szép és nagyon finom tortát, ami az utolsó morzsáig elfogyott. Különleges citromos-krémes töltelék volt a diós-mandulás piskótalapok között. Már akkor elkértem Judittól a receptet, amit le is írt nekem és most változtatás nélkül bemásolom az ő szavait.


"Íme a torta receptje. Ez az eredeti, én annyit változtattam rajta, hogy a vaníliás cukrokat igazi vaníliára cseréltem, és mivel nem volt elég a mandulám (15 dkg volt otthon), kipótoltam dióval. A mandulát elvileg saját kis kezemmel kellett volna pucolni, forrázni, hámozni és őrölni, de ehhez nem sok kedvem volt, így a Lidl-ben kapható mandulaliszttel helyettesítettem, ami pont jó is volt hozzá, mert kissé darabos.

Tészta:
12 dkg liszt
20 dkg aprított mandula
8 tojás
15 dkg cukor
1 tasak bourbon vaníliás cukor
1 kiskanál sütőpor
1 csipet só
1 dl erős kávé

Krém:

50 dkg mascarpone
3 dl tejszín
1 citrom leve
5 dkg porcukor
1 tasak bourbon vaníliás cukor

+ a tetejére kakaó



A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájukat a porcukor felével és a vaníliás cukorrral kikeverjük, majd hozzákeverjük a lisztet és a sütőport.
A fehérjéket a maradék porcukorral és a sóval keméyn habbá verjük és a mandulával együtt beleforgatjuk a tojássárgájás masszába.

A tésztát kb 26 cm-es kivajazott, kilisztezett formába öntjük és 170 fokon sütjük 55-60 percig.

Ha kihűlt szurkáljuk meg villával, vagy fapálcával és itassuk át a kávéval.

A tejszínt a porcukorral verjük habbá és forgassuk bele a citromlével kikevert mascarponét.


A tésztát 3 részre vágjuk és megtöltjük a krémmel, úgy hogy jusson a tetejére is. Végül szórjuk meg kakaóval.



A recept Marton Levente Konyhanyelv c. könyvéből származik, amiben jó kaják és szép fotók vannak, no meg piros színű háztartási gépek amikhez betegesen vonzódom, de mikor megnéztem a könyvben szereplő gépek árát a neten (Kitchen Aid) majdnem elájultam. :)"


A könyv különlegessége - természetesen a recepteken kívül -, hogy az a Béres Dávid készítette a gyönyörű ételfotókat, aki Judit és Tamás esküvőjén fényképezett. Tamás pedig volt olyan gavallér, hogy megvette Juditnak a szakácskönyvet. Ha jól hallottam, lesz még más is, amit Judit elkészít belőle és megkóstolhatunk. :)




1 megjegyzés: