2016. június 29.

Őszibarackos málnalekvár

Nem voltam túl aktív bejegyzések szempontjából ebben a hónapban, aminek több oka is van. Az egyik, hogy újdonságot nem nagyon főztem. Végre viszonylag jó áron lehet paprikát és paradicsomot kapni, így amikor lehet, lecsót készítek. Ezen kívül elég sok időmet elvette a lekvárbefőzés: készült két nagy adag eperlekvár, két nagy adag meggylekvár és legutóbb málna, valamint őszibarackos málnalekvár. Szóval ebédkészítésre a legritkább esetben gondoltam. :)

Legújabb lekvárötletemet viszont szeretném nektek megmutatni. Múlt héten egészen jó áron jutottam hozzá egy láda, vagyis 5 kg málnához. Gyönyörű volt, friss, keményebb szemű. Körülbelül két kilónyit meg is ettünk belőle - na nem egyszerre - annyira örültem, olyan rég láttam egyben ennyi málnát már. :)



A maradék három kilót elosztottam. Egy kilóból sima málnalekvárt főztem, kettőből pedig őszibarackos verziót. Tavaly, amikor csak mutatóba vásároltam málnát, málnás őszibaracklekvár készült. Nagyon finom volt az is. :)

Hozzávalók az őszibarackos málnalekvárhoz
- 2 kg málna
- 1 kg őszibarack
- 20 dkg cukor (vagy ennek megfelelő mennyiségű cukorhelyettesítő)
- 2 csomag Haas Quittin 3:1

Az őszibarackot megmostam, meghámoztam, kimagoztam, apró darabokra vágtam és egy mélyebb lábasban a cukorral együtt feltettem főni. Fedő alatt összerottyantottam, amíg majdnem megpuhult. Ekkor hozzáadtam a málnát, jól összekevertem és fedő nélkül főztem tovább kb. 20 percig. Addigra a málna is összeesett, levet eresztett. Beleszórtam a zselésítőt, összekevertem és további 5 percig forraltam még.



Ezután előre elmosott, megszárított üvegekbe töltöttem a forró lekvárt, lezártam és 5 percig fejreállítottam. Majd újságpapírba csomagoltam és mehettek dunsztolódni a takarók közé. :)

1-2 nap múlva kerülnek ki még csak a meleg takarók közül az üvegek, de a lábas alján maradt kóstoló alapján azt mondom: fantasztikus lett!



Na de ilyen málnából? Nem is csoda! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése