2016. június 24.

Hagymás-szalonnás újkrumpli

Nemrégiben anyukámék újburgonyás köretre vágytak, így fellapozták Lajos Mari 99/33 Krumplis étel című szakácskönyvét. és megtalálták ennek a hagymás-szalonnás újkrumplinak a leírását. Nagyon jól döntöttek, hogy ezt választották, én is megkóstoltam, amikor náluk jártam.

Hozzávalók:
- 80 dkg újkrumpli
- só
- 20 dkg húsos szalonna
- 2 evőkanál vaj
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 nagy csokor újhagyma
- bors

A krumplit megtisztítjuk, megmossuk, enyhén sós, forrásban lévő vízbe dobjuk, 5 percig előfőzzük.
Közben a szalonnát vékony csíkokra vágjuk, a vajjal együtt megpirítjuk, a szalonnapörcöt félretesszük. A zsiradékban rózsaszínűre sütjük a fokhagymagerezdeket, és aztán kidobjuk.
Az újhagymát megtisztítjuk, felkarikázzuk, akár a zöldjével együtt. A krumplit leszűrjük és egy sütőedénybe terítjük. Összekeverjük a hagymakarikákkal, meglocsoljuk a zsiradékkal. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük-pirítjuk. A sütőből kivéve megszórjuk a szalonnapörccel, frissen őrölt borssal és azonnal, forrón tálaljuk.


Ilyen melegben mondjuk túl laktatónak találnám köretnek egy húsos főétel mellé, de önálló főételként egy nagy adag friss salátával igazi nyári ebéd vagy vacsora lehet.

Én nagyon szeretem a héjában sült újkrumplit, így nem tisztítanám meg, héjastul sütném. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése