2016. június 6.

Baconben sült rakott csirkemell

Azt hiszem, ez az utolsó recept, amivel még Mazsi lánybúcsújáról tartozom. Természetesen nem a komplett menükről írtam bejegyzést az utóbbi hetekben, hiszen a legtöbb étel receptje már szerepelt blogunkon. Például a malacsült és a knédli is. Ezeket ki nem hagytam volna a lánybúcsús menüből, hiszen tudom mennyire szereti a tesóm.


A malacsült mellé készítettem ezt az őzgerinc formában sült rakott csirkemellet, mert nem voltam biztos benne, hogy mindegyik lány szereti a sertéshúst. Aggodalmam alaptalan volt, mindenki rárepült a malacra, de azért jócskán fogyott a csirkéből is. :) Igaz, nem sütöttem belőle nagy adagot, mindössze 1 őzgerinc formát töltöttem meg vele.


Hozzávalók 1 őzgerinc formához:
- 50-60 dkg csirkemell filé
- 1,5 dl tejföl
- 20 dkg reszelt sajt
- 2 tojás
- 2 csapott evőkanál liszt
- só
- őrölt bors
- 25 dkg szeletelt bacon

A csirkemellet kisebb, laposabb darabokra vágjuk. A darabok minden oldalát sózzuk, borsozzuk, rövid ideig állni hagyjuk.


A tejfölben elkeverjük a tojásokat, majd a lisztet és a reszelt sajtot. Az őzgerinc formát kibéleljük a szeletelt szalonnával, mégpedig úgy, hogy hagyjunk átfedéseket. Vékonyan megkenjük a sajtos masszával, aztán jöhet egy sor csirkemell. Bevonjuk a masszával és újabb sor csirkemellel folytatjuk. Végül elterítjük rajta a maradék masszát és erre ráhajtogatjuk a bacon lelógó széleit.

A sütőformát 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, kb. 35 perc alatt készre sütjük.  Sütés után egy tálra kiborítva további 10 percig sütve megpiríthatjuk rajta a szalonnát, ha szeretnénk.


Hidegen és melegen is nagyon finom, szépen szeletelhető! Könnyű köretet javaslok mellé.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése