2016. június 2.

Karamelles-epres pohárkrém

Ez is Mazsi egyik lánybúcsújára készült, a csajok nagyon szerették. Bevallom, én is. Olyan finom volt a könnyed mascarponés-tejszínhabos krém, az eper gyümölcsíze és a karamell édessége együtt!

A receptért MaiMónit illeti a köszönet, az ő oldalán találtam meg.


Karamellöntettel van megbolondítva amit elsőként kell elkészítenünk, hogy kihűljön mire a pohárkrém tetejére kerül.

Hozzávalók a karamellöntethez:
- 12 dkg cukor
- 2 dl habtejszín

A cukrot egy magasabb falú edényben olvasszuk fel és kissé karamellizáljuk. A tejszínből öntsünk hozzá egy keveset és folyamatosan kevergessük. A többi tejszínt fokozatosan adjuk hozzá, vigyázva hogy ne szilárduljon meg közben a cukor. Folyékony állagúnak kell maradnia. Forraljuk egészen addig amíg viszonylag sűrű állagú nem lesz. Vegyük le a tűzről és tegyük félre, hűtsük ki.


Jöhet a gyümölcsös krém.

Hozzávalók 4-6 pohárhoz:
- 3 dl habtejszín
- 12 dkg mascarpone
- 4 evőkanál cukor
- kb. 30 dkg aprított eper
- zabkeksz

A tejszínt a cukorral kezdjük el habbá verni. Közben adjuk hozzá a mascarponét és keverjük tovább. Nem kell nagyon keményre verni. Keverjük bele az eper felét.

Az előkészített poharak aljába tördeljünk zabkekszet, tegyünk rá a krémből, majd terítsünk rá az eperből, megint krém következik végül eper és csorgassunk a tetejére karamellt. Így töltsük meg a poharainkat.


Én előző nap készítettem el a pohárkrémet, így egy éjszakát a hűtőben pihent. A karamell sajnos eléggé megdermedt, de az ízén természetesen semmit nem rontott ez a pihenés. Ha aznap készítettem volna, biztosan sokkal jobb állagú lett volna az öntet.

De a lényeg, hogy a menyasszonyunknak így is ízlett! Karamellrajongó, így nem véletlenül készítettem ezt a desszertet a lánybúcsújára. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése