2015. december 11.

Étcsokoládés gesztenyegolyó

Néhány évvel ezelőtt készítettem ezeket az igazán mutatós golyócskákat karácsonyra. Azóta nem fordult elő nálunk, mert nem lett a család kedvence, de aki igazán édesszájú, annak szeretettel ajánlom. Gasztroajándéknak is kitűnő, mert akár egy héttel karácsony előtt is elkészíthető, hideg helyen tárolva eláll az ünnepig. Színes cukorkákkal díszítve, celofánba csomagolva nagyon jól néz ki!


Hozzávalók:
- 10 dkg jó minőségű étcsokoládé
- 25 dkg gesztenyemassza
- 7 dkg vaj
- 7 dkg porcukor (lehet kevesebb is, nekünk túl édes volt így)
- 1 mokkáskanál vaníliaaroma
- 1 evőkanál brandy (rum volt itthon, azt tettem bele)
- rumos meggy vagy meggybefőtt
- díszítéshez: kakaópor, csokireszelék, kókuszreszelék, darált dió, stb.

Én rögtön dupla adagnak álltam neki, a képeken a dupla adagból készült golyómennyiség látható.


A csokit apró darabokra törtem, gőz felett felolvasztottam. Hozzákevertem a gesztenyemasszát, a lágy vajat, a porcukrot, a vaníliaaromát és a rumot. Jó alaposan összedolgoztam. Egy nagyon lágy, ragacsos masszát kaptam, így rögtön hűtőbe tettem, hogy kissé megdermedjen, formázható legyen. Vigyázzunk, ne hűtsük túl, mert keményre fagy!

Közben a rumos meggyet lecsöpögtettem, kimagoztam és egy-egy tányérba előkésztettem a "bundához" valókat: kókuszreszeléket, csokilapokat, színes díszítőcukorkát.

Amikor kellően formázhatónak éreztem a masszát, kivettem a hűtőből és vizes kézzel golyókat görgettem belőle, közepükbe egy-egy szem rumos meggyet rejtve. Nem ment könnyen a formázás, mert vagy túl dermedtnek, kicsivel később pedig túl ragacsosnak éreztem a gesztenyés alapanyagot.
Valószínűleg, ha meggy nélkül készítettem volna, egyszerűbb lett volna a helyzet. :)

Végül megforgattam a kókuszreszelékben, csokilapokban, színes cukorkákban és papírkapszliba helyeztem a golyókat.


Jó tanács: érdemes kisebb golyókat készíteni az enyémeknél, mert elég tömény édesség! Egy-egy falat elég belőle egyszerre. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése