2015. november 7.

Sütőtökleves

Amikor eldöntöttük (szerintem én), hogy megbarátkozunk a sütőtökkel, akkor a Mindmegette oldalán keresgéltem receptek után. A fő keresési feltételeim a tökön kívül az egyszerűség és az olcsóság volt, hiszen féltem, hogy meg se esszük, amit főzünk. :) Az Olcsó sütőtökleves nevezetű minden kritériumnak eleget tett, így azt főztük meg. Mondhatom, igazi kellemes csalódás volt! Azóta várom a tökszezont, hogy ehessem ezt a levest... És csak a héten kedveltettem meg legalább négy emberrel. Azért ez elég pozitív előszó, nemde? :)


Ahhoz, hogy ezt a finomságot elkészítsük, kelleni fog:
kb. 50 dkg sütőtök,
2 közepes burgonya,
1 fej vöröshagyma,
1 gerezd fokhagyma,
só,
bors,
késhegynyi gyömbér,
kb. 3 evőkanál tejföl,
olaj,
1 teáskanál ételízesítő.

Én ilyen nagyon sűrűn szeretem a legjobban...

A sütőtököt és a burgonyát meghámozzuk, kockára vágjuk. A felaprított vöröshagymát olajon, kis sóval megpároljuk. Először  a tököt tesszük hozzá, majd 2-3 perc elteltével a burgonyát is. Összekeverjük, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát. 
Hagyjuk rövid ideig párolni őket, majd öntsük fel a zöldségeket vízzel úgy, hogy ellepje őket. Adjunk sót, borsot, késhegynyi gyömbért és ételízesítőt a leveshez. Az eredeti recept itt egy kis chilipaprikát ad hozzá, mi még így nem próbáltuk.
Ha a zöldségek kb. 20 perc alatt puhára főttek, botmixerrel összeturmixoljuk, aztán belekeverjük a tejfölt. Kis forralás után kész a leves. 
Mi pirítóssal szoktuk fogyasztani, de úgy tudom, pirított tökmaggal és abonettel is finom. :)


Elnézést a nem éppen díjnyertes fotókért, de alig vártam, hogy egyek. :) Remélem más is elkészíti, és küld be képet róla! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése