2015. november 16.

Lekváros piskótatekercs

Ez volt az ünnepi desszert Imi névnapi ebédjén. Olyan jó, hogy ilyen egyszerű dolgokkal is boldoggá lehet tenni őt! Nagyon szerencsés vagyok ebből a szempontból (is), mert a kedvenc desszertjei a Sacher torta, a tejberizs és az egyszerű piskótás sütik, szóval semmi faxni. Hét közben sem szokott sokat gondolkodni, amikor megkérdezem, hogy mit főzzek másnapra. Bolognai spagetti (makaróni), paprikás csirke és sült csirke szokott lenni leggyakrabban a válasz.

A napközis piskótakockával még adósa vagyok, előbb-utóbb azt is megcsinálom! Nem a piskóta a bonyolult benne, hanem hogy ugyanolyanra állítsam elő a csokiöntetet, mint ahogyan Imi a menzán ette - tényleg, a menzareform vajon elkerülte a napközis piskótakockát?


A piskótatekercset a következőképpen készítettem.

Hozzávalók (1 nagy gáztepsihez):
- 7 tojás
- 7 evőkanál liszt
- 7 evőkanál cukor
- 7 evőkanál víz
- csipetnyi só
+ (házi) baracklekvár
+ porcukor

A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjét egy csipetnyi sóval kemény habbá verjük. A sárgáját a cukorral fehéredésig keverjük, majd hozzáadjuk a vizet és azzal is kihabosítjuk. A lisztet és a tojásfehérje habot 3-3 részletben óvatosan beleforgatjuk a cukros tojássárgájába. Vigyázva keverjük össze, hogy ne törjön szét a hab, de mégis csomómentes legyen a masszában a liszt. (Nem úgy mint nekem, most a legutóbbi alkalommal. :(  )

A gáztepsit kivajazzuk, -lisztezzük vagy sütőpapírral béleljük és beleöntjük a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a tepsit. Kb. 20-25 percig nem szabad kinyitni a sütő ajtaját, mert összeesik a piskóta. Ezután tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e.

Amint elkészült, tiszta, nedves konyharuhára borítjuk a piskótát, lehúzzuk róla a sütőpapírt és még forrón szorosan felcsavarjuk a hosszabbik oldalánál fogva. Teljesen kihűtjük.



Ezután kitekerjük a konyharuhából és ízlés szerint megkenjük lekvárral. Én nem sajnáltam róla, nem akartam, hogy száraz legyen a piskóta. Majd újra feltekerjük. Megszórjuk a tetejét porcukorral és felszeleteljük.

Vigyázat! Nagyon gyorsan fogy!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése