2014. február 5.

Zöldborsós csirkemell

Ez a bejegyzés nem egy hagyományos értelemben vett receptről fog szólni. Inkább csak ötletet szeretnék adni maradékhasznosításra.

Én az "ételt nem dobunk ki" elvet követem. Éppen ezért gyakran engedem szabadjára a fantáziámat, amikor valamiből már kétszer, háromszor ebédeltünk és még akkor is maradt belőle. Megnézem, hogy az otthon található alapanyagok és a maradék felhasználásával milyen új ételt lehet alkotni.


Így született meg ez a zöldborsós csirkeragu is, amely eredetileg paprikás csirke volt. Nyomokban még felismerhető a képeken az eredeti formája. :)

Gyakran készítek paprikás csirkét, hiszen nagyon szeretjük. Imi csirkecombból én pedig mellből. Így nincs vita, mindenki eszi a saját kedvencét és biztos hogy nem fogyasztjuk el a másikét. Természetesen mindig nagy adagot főzök - természetesen mindig marad is belőle. Leggyakrabban  hortobágyi húsos palacsintaként szokta végezni.

A legutóbbi alkalommal azonban nem volt kedvem palacsintát sütni és amúgy is csak csirkemell maradt. Comb nélkül nem is állnék neki elkészíteni a palacsinta töltelékét, hiszen nagyon száraz lenne. Imi is pont emiatt kedveli kevésbé a csirkemellet. Így hát elhatároztam, hogy a maradékot felkockázom és főzök hozzá egy kis borsót.


Ha receptszerűen kellene leírnom, hogy mit csináltam, valahogy így nézne ki:

Hozzávalók:
- maradék paprikás csirke (csak csirkemell) a szaftjával együtt
- 1 kis fej hagyma
- 1 paprika
- 1 paradicsom
- mirelit zöldborsó
- kevés pirospaprika
- petrezselyem
- olaj
- víz
- só

A paprikás csirke szaftjából nem maradt túl sok. Nem is értem, mindig úgy érzem, bőven főztem belőle és mindig az fogy el leghamarabb. Így aztán kitaláltam, hogy egy kicsit kibővítem.

A hagymát felaprítottam, olajon üvegesre pároltam, megszórtam pirospaprikával, felöltöttem egy pici vízzel és összefőztem. Közben a paprikát, paradicsomot felkockáztam és ezt is hozzáadtam a hagymás alaphoz. Összekevertem és fedő alatt pároltam, mintha lecsót készítenék.

Amikor a paprika és paradicsom is megfonnyadt, levet eresztett, hozzáadtam a zöldborsót és annyi vizet öntöttem bele, hogy majdnem ellepje. Sóval ízesítettem. Fedő alatt, közepes lángon főztem.

Eközben a maradék csirkemellet kiemeltem a paprikás-tejfölös szaftból és kisebb kockára vágtam. Vagyis próbáltam, mert olyan puha volt, hogy némelyik egyszerűen rostokra bomlott. Amint a paprika és paradicsom szétfőtt és a borsó is megpuhult, hozzákevertem a húst és a maradék tejfölös szószt. Apróra vágott petrezselymet szórtam még bele és az egészet 10 perc alatt összefőztem.


Tarhonyát pirítottam mellé köretnek, de főtt tésztával vagy krumplival is nagyon finom lehet. Aki szereti a tejfölt, meglocsolhatja vele a tetejét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése