2014. február 12.

Káposztaleves diéta

Ezen is túl vagyunk, végigcsináltuk, vagyis bebizonyítottuk magunknak, hogy képesek vagyunk diétával kapcsolatos utasításokat betartani - 1 hétig. :)

Tovább nem is nagyon ment volna, hiszen mi mint nagy édesség és szénhidrát rajongók, pont ezektől voltunk megfosztva. A férjemmel közösen vágtunk bele pontosan azért, hogy egymást biztassuk és hogy ugyanazt együk végig, még a kísértés se legyen meg, hogy esetleg valamelyikünk egy nagy adag bolognai spagettit vacsorázik, míg a másik káposztalevest.

A zöldséges káposztaleves receptemnél megjegyeztem, hogy mi biztosan nem káposztaleves diétával fogjuk leadni a súlyfeleslegünket. Ez csak egy ideiglenes megoldás, hiszen amíg tart a diéta, addig fogyunk - először természetesen csak a víz távozik a szervezetből, sokan ez alapján gondolják, hogy gyorsan le lehet fogyni vele - utána viszont visszajönnek a leadott kilók, hacsak nem állunk neki teljesen átstrukturálni az étrendünket és az életmódunkat. Vagyis teljes étrendváltás kellene és sok-sok mozgás.


Hogy miért vágtunk bele mégis? Engem személy szerint a kíváncsiság hajtott. Mindenhonnan a káposztaleves diétáról hallottam, olvastam és érdekelt, hogy:
1. tényleg le lehet-e dobni egy hét alatt több kilót, amit utána természetesen más módszerrel tartottam volna fenn, pl. sporttal. Vagyis kezdőlöketnek szántam a vágyott testsúly eléréséhez.
2. mennyire vagyok kitartó, milyen az akaraterőm, vagyis 2-3 nap után feladom-e vagy végig tudom csinálni az egy hetet
3. mennyire jó méregtelenítő

Nekem mindössze 2 kilótól kell megszabadulnom, a férjemnek jóval többtől. Így hát elkezdtük.

Több helyen többféle receptet, heti étrendet olvastam ezzel kapcsolatban. Mi ezt csináltuk végig:

1. nap: a káposztaleves mellé csak gyümölcs fogyasztható, banán kivételével
2. nap: csak leves és zöldség (kivéve szárazbab, borsó, kukorica) ehető, vacsorára 1 db héjában sült burgonya vajjal
3. nap: leves, zöldség és gyümölcs (krumpli és banán tilos)
4. nap: leves, gyümölcs (banán tilos), sovány tej
5. nap: leves, 20 dkg marhahús, 6 db paradicsom, 6-8 pohár víz
6. nap: leves, 2-3 szelet marhahús, zöldségek (krumpli tilos), saláta
7. nap: leves, főtt barna rizs, zöldség és gyümölcs

Levesből bármennyit ehetünk egy nap, kávét is fogyaszthatunk - természetesen cukor nélkül - valamint cukortartalom nélküli gyümölcslevet, zöld teát, citromlevet.

A marhahúst helyettesíthetjük hallal és bőr, zsír nélküli sült csirkehússal.

Tilos a szénsavas ital, cukor, alkohol, kenyér!


Íme a leves receptje, hozzávalói:
- 6 db közepes hagyma
- 1 vagy 2 kis paradicsompüré konzerv
- 1 nagy fej (kb. 1,5 kg) édeskáposzta
- 2 db paprika
- 4 db sárgarépa
- 2 db kisebb zellergumó vagy 6 szál friss zellerlevél
- 2 db leveskocka (én kihagytam, helyette anyukám ételízesítőjét tettem bele)
- friss petrezselyem, bazsalikom
- só
- bors
- curry (kihagytam, nem szeretjük)

A hozzávalókat megtisztítjuk, felaprítjuk, kockázzuk, csíkokra vágjuk, ki hogyan szereti. Egy nagy fazékba tesszük és annyi vizet öntünk rá, hogy bőven ellepje a zöldségeket. Sóval, borssal, curryvel ízesítjük., beleszórjuk az apróra vágott bazsalikomot, petrezselymet is. Forrástól számítva 10 percig forraljuk még, majd lassú tűzön puhára főzzük a zöldségeket.

A fenti mennyiséget én kétszerre főztem meg. Szombaton kezdtük a diétát, az első felét pénteken készítettem el, a másodikat pedig szerda este. Valamit biztos nem jól csináltunk, amiért kettőnknek elég volt ennyi. Néhány ember hozzászólásában azt olvastam, hogy egymaguknak legalább 2-szer főztek az egy heti kúra alatt levest. Mi nem tudtunk volna annyit megenni.

Saját tapasztalatom:
Az első napokon nagyon lelkes voltam, naponta 2-3-szor ettem a levesből. Utána már elég volt naponta egyszer, nem azért, mert nem ízlett. Sőt, én örültem, amikor ehettem, mert nagyon tetszett az íze és az hogy ilyen sok zöldség van benne. Imádom a zöldségleveseket. Viszont rengeteg nyers zöldséget fogyasztottam a zöldséges napokon, főleg salátát, uborkát és jól is laktam vele. És nagyon sok zöld teát ittam. A vízhajtó hatást minden nap éreztem, nem győztem rohangálni... Marhahús helyett csirkemellet sütöttem magamnak. A negyedik napon kezdtem igazán érezni a méregtelenítő hatást. Energiával teltebb lettem, volt olyan éjszaka, hogy alig aludtam, mert nem voltam álmos. Fogyás? Az nem volt, mindössze kicsivel több mint 1 kilótól szabadultam meg a 7. nap végére.

Férjem tapasztalata:
Nagyon nehezen vágott bele a kúrába, folyamatosan azon járt az agya, hogyan fogja édesség nélkül bírni és hogyan viseli majd az étrendi kötöttséget - vagyis hogy nem ehet azt, amit megkíván. Az első nap még szívesen evett a levesből, második nap alig bírta legyűrni az egy tányérnyit. Ekkor én azt jósoltam, hogy maximum 3-4 napig fogja bírni, de rámcáfolt. Becsületesen végigcsinálta az 1 hetet, aminek meg is lett az eredménye: 4,8 kilótól szabadult meg a 7. nap végére. Igaz, hogy a káposztaleves nem lett a kedvence, most egy darabig biztos nem fogja kívánni. Azonban a második napi mélypont után napról-napra könnyebben fogyasztotta a levest. Ő marhahúsból sütött steak-et magának és a zöldséges napokon főleg sárgarépát evett.

Két dologban csaltunk: a héjában sült burgonya mellé nemcsak vajat, hanem tejfölt is fogyasztottunk, valamint a 4. napon a sovány tej helyett sovány tejből készült tejterméket (pl. joghurtot) ettünk. Ennyi luxust engedtünk meg magunknak az egy hét alatt.

Voltak mélypontjaink, de egymást lökdöstük át rajta, ezért is volt jó, hogy együtt csináltuk a diétát. És be kell látni, így, hogy mást is lehet enni a leves mellé, elviselhetőbb a kúra, mintha csak és kizárólag káposztalevesen kellene élni...


Végezetül pedig mutatok egy oldalt, amin el lehet olvasni, hogy a káposzta mi mindenre jó az idegek csillapításán, a hajhullás megelőzésén, a méregtelenítésén, a depresszió oldásán kívül. A lista nagyon hosszú, érdemes végigböngészni itt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése