2014. február 19.

Szójaszószos pirított tészta zöldségekkel

Van már egy hasonló receptünk itt a blogon, méghozzá a pirított rizstészta csirkemellel. Nagyon népszerű bejegyzésünk, sokan tekintették meg a megjelenés óta, ezért úgy gondoltam, hogy nem árthat meg, ha ezt a zöldséges pirított tésztát is megmutatom nektek.

Ebben a változatban lényegesen kevesebb a hús, szinte csak mutatóba került bele néhány darab sonka, viszont annál több a zöldség. Ami természetesen szabadon variálható attól függően, hogy mi van éppen otthon.


És ami még lényeges: jóval egyszerűbben, gyorsabban elkészíthető mint a csirkemelles variáció. Itt a legtöbb időt a zöldségek tisztítása, aprítása veszi el. De mindeközben kifőzhetjük a tésztát, hogy azzal is időt nyerjünk.

Hozzávalók:
- káposzta
- hagyma
- sárgarépa
- laskagomba
- cukkini
- fokhagyma
- kevés sonka
- olaj
- szójaszósz
- chilipaprika
- tészta
- só

Tehát a tésztához - nálunk spagettihez - sós vizet forralunk, majd ebben kifőzzük.


Amíg a tészta fő, a zöldségeket megtisztítjuk, egyedül a cukkinin hagyjuk rajta a héját. Kisebb darabokra vágjuk, felkarikázzuk. A sonkát is felkockázzuk. Nálunk ez csak azért került bele, mert Imi sokkal jobban igényli a húst mint én és javasolta, hogy a zöldségek mellé mindenképpen tegyek húsfélét is. Tettem bele, de minimális mennyiséget.

A wok-ban vagy egy vastag falú edényben olajat hevítünk, rádobjuk a sonkát és gyors mozdulatokkal kevergetve megpirítjuk. Következik a káposzta és a sárgarépa. Ezeket is átforgatjuk, néhány percig magas lángon sütjük. A végén a gombát, cukkinit, hagymát és fokhagymát is belekevertem. Körülbelül 15 percig hagytam sülni a serpenyőben, közepes lángon, időnként megkeverve.

Közben leszűrtem a tésztát. Ahogy elkészült a zöldség, meglocsoltam egy kevés szójaszósszal. Nekem sötét és sós van, így mértékkel kell bánni vele. :) Beleforgattam a spagettit és még 2-3 percig pirítottam a wok-ban. Megszórtam apróra vágott chilipaprikával és egy pici sóval.

A sózással vigyázzunk a szójaszós sóssága miatt!


Kitűnő vacsora vagy másnapi ebéd olyan napokon amikor munka után nincs sok időnk a tűzhely mellett állni, valamint nincs kedvünk bevásárolni, viszont van otthon néhány féle zöldség. Padlizsánt, kaliforniai paprikát is bátran keverjünk bele!



2 megjegyzés: