2013. augusztus 15.

Nyári szilvás-sárgabarackos torta leveles tésztából

Ezzel a sütivel a lebbencsleves és lángos party napján készültem. Gondoltam jó lenne egy könnyebb, gyümölcsös édesség a többi finomság után. A családban már köztudott, hogy nagy rajongója vagyok a leveles tésztának, nemrég anyáék vettek is egy receptkönyvet, amelyben kizárólag leveles tésztából készült sütemények szerepelnek. Most, hogy alább hagyott a kánikula, lehet, hamarosan belevetem magam a könyvbe. :)


A süti eredeti receptje, amit a Fanny Konyha 2010. évi 4. számában találtam, áfonyát ír gyümölcsnek, de én változtatni szerettem volna a leírtakon annyiban, hogy szilvát és sárgabarackot tettem bele.

Hozzávalók:
25 dkg leveles tészta
kb. 4 evőkanál zsemlemorzsa
kb. 10-10 szem szilva és sárgabarack
4 tojás
3 dl tejföl
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás pudingpor
1 evőkanál citromlé
vaj a formához


Első lépésként megmostam, kimagoztam, és kisebb darabokra vágtam a szilvát és a sárgabarackot. Ezután a leveles tésztát készítettem elő. A deszkán megütögettem a nyújtófával néhányszor a tésztát. Apa valahol azt hallotta, hogy így könnyebb kinyújtani a tésztát, így nekem is ezt az eljárást tanácsolta. :) A püfölés után a lisztezett deszkán, amennyire lehet, kör alakúra kell nyújtani a tésztát úgy, hogy a kerek sütőformába helyezve az oldalára is jusson. Ha a tészta a kivajazott formába került, már alig van teendőnk. Nekem mondjuk túl szokott nyúlni az oldalán a tészta, mert sosem sikerül a kerek forma kinyújtása, így azt mostanában nagyjából levágom késsel (annyira, hogy ne essen le a forma oldaláról a tészta), és belerakosgatom alulra.
A tésztát megszórjuk zsemlemorzsával. A már előkészített gyümölcsöket beleszórjuk a formába, előmelegítjük a sütőt közben 180 fokra.


A tojást simára kell keverni, beledolgozni a tejfölt, a cukrot, a pudingport és a citromlevet. Mindezt ráöntjük a gyümölcsökre és a sütőben 45-60 percig sütjük. Nagyon egyszerű, és áfonyával még ennél is gyorsabb édesség ez az ízletes kis torta, ugyanis azt nem kell felvágni sem. :)


Vigyázat! Csak erős idegzetűeknek! A süti ugyanis gyorsan fogy! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése