2017. január 6.

Hasselback burgonya

Pontosan ilyent még soha nem készítettem, csak egy töltött testvérét, amit héjában sült töltött krumpli néven találtok meg a blogon. Fogalmam sincs, milyen lehetett az eredeti Hasselback burgonya, amit legelőször a svédországi Hassebacken nevű szálloda éttermében sütöttek meg valamikor az ötvenes években, hiszen nem maradt róla pontos feljegyzés. De az biztos, hogy a töltött változat már egy túlgondolt variációja. Valószínűleg eredetileg egy fűszeres-fokhagymás olajjal megkent beirdalt, majd így megsütött burgonyát szolgáltak fel az étterem vendégeinek.

Nos, nálam karácsonykor jött el az idő, hogy kipróbáljam. A rozéban sült marhanyak mellé gondolkodtam valamilyen krumplis köret ötleten és akkor eszembe jutott, hogy Hasselback burgonyát még nem csináltam.



Az én változatom nagyon egyszerű, annál is inkább, mert van előre elkészített fűszeres-fokhagymás olajom, méghozzá saját készítésű. Ehhez már csak szép krumplikat kellett összeválogatnom és egy kis sóval meghinteni a tetejét.

Hozzávalók:
- 8 db közepes burgonya, legjobb a sütnivaló fajta
- fűszeres-fokhagymás olaj vagy olívaolaj, fokhagyma és tetszés szerinti fűszerek
- só

A krumplikat megsikáltam, mindegyiket sűrűn bevagdostam úgy hogy az aljának kb. az egynegyede maradjon egyben, hogy szétnyíljon ugyan sütés közben, de ne essen szét. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam majd egy ecset segítségével megkentem mindegyiket a fűszeres olajjal, úgy hogy minél több jusson a résekbe. A tetejét megsóztam.

(Ha valakinek nincs előre elkészített fűszeres olaja, akkor olívaolajban keverjen el néhány gerezdnyi zúzott fokhagymát és tetszőleges fűszereket, már a sót is hozzáadhatja.)

200 fokra előmelegített sütőbe toltam a tepsit és kb. 45 perc alatt készre sütöttem. Ekkorra ropogós lesz kívülről, belülről pedig puha, krémes.



Annyira ízlett mindenkinek, hogy háromszor kellett megsütnöm a karácsonyi időszak alatt.

Természetesen kismillió variációt lehet alkalmazni az ízesítésére, hiszen van aki reszelt parmezánnal keveri el az olajat, van aki a sütési idő vége előtt szórja meg reszelt sajttal a krumplikat. Tálaláskor is felturbózhatjuk még friss, aprított zöldfűszerekkel, stb.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése