2016. április 16.

Kávés-csokis muffin

Bea nagy kedvence a csokoládé, ezt már elég régóta tudom. Nem is okozott nagy meglepetést, amikor a névnapja előtt megkérdeztem, hogy hány féle sütit szeretne kapni, és milyet, azt a választ kaptam, hogy kettőt és csokisat. :)
Anyáék a Lúdláb tortával készültek, így én arra gondoltam, hogy mi Andrással a csoki mellett még valamilyen másik vezér ízzel egészíthetnénk ki a csoki ízét. Keresgéltem az interneten, és végül egy kávés muffin mellett tettem le a voksomat azzal a kiegészítő gondolattal, hogy étcsokit is fogunk bele darabolni. Így lesz kávés-csokis muffin. :)


Hozzávalók (12 fő részére):
50 dkg liszt,
40 dkg vaj,
14 dkg kristálycukor,
14 dkg barna cukor (én 7 dkg Dia-wellness 1:4 édesítőt használtam),
4 csapott tk. sütőpor,
2 tk. fahéj,
8 csapott tk. vaníliás cukor,
2 csipet só,
1 dl erős feketekávé,
10 dkg étcsokoládé.


Simára keverjük a vajat a cukrokkal vagy az édesítővel, majd hozzáöntjük a kávét. Beletesszük a fahéjat, a sót, majd apránként hozzáadagoljuk a sütőporral elkevert lisztet. Jól összedolgozzuk a masszát, a végén pedig belekeverjük a kis darabokra tördelt csokit.
A muffinsütőbe papírkapszlikat teszünk, elosztjuk bennük a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt megsütjük.


Nem sikerültek kimondottan szépre, nem folytak szét formára. Szerintem ez a tojás hiánya miatt volt így. A muffinnak kicsit kekszes állaga lett, és egyébként elég finom íze. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése