2016. április 4.

Hamis marcipán golyók

Múlt héten Imi lelkesen számolt be arról, hogy egyik kollégája milyen finom süteményt vitt be, hogy megkóstolják, vagyis hogy segítsenek eltüntetni a húsvéti maradékot. Nagyon segítőkészek voltak, néhány perc alatt megoldották a problémát, de mint Imi mondta, nem volt nehéz, mert mindenkinek ízlett a süti. Neki különösen, úgyhogy rögtön szólt is a kollégájának,  kérje el a feleségétől a receptet, hogy én is megcsinálhassam.


Péntekre meg is érkezett a recept és gyorsan megállapítottam, hogy minden van otthon hozzá, nincs akadálya, hogy elkészítsem. Vasárnapra vendéget vártunk, így el is döntöttem, hogy ebéd után ez lesz a desszert.

Hozzávalók (kb. 30-32 db golyóhoz):
- 25 dkg darált keksz
- 8 dkg darált dió
- 12 dkg lágy vaj
- 1,5 kanál rum
- 4 kanál tej
- 20 dkg porcukor
- 30 ml mandula aroma
- (rumos) meggybefőtt

+ a bevonathoz
- 15 dkg étcsoki
- 4 evőkanál olaj


A hozzávalókat egy tálba öntöttem és alaposan összegyúrtam, összedolgoztam. Vigyázzunk, hogy a vaj ne legyen folyékony, csak éppen hogy lágy, mert nagyon ragacsos lesz tőle a massza.

Ízlés szerinti nagyságúra formázzuk a golyókat. Én akkorákat készítettem, amekkorát a kókuszgolyóból szoktam. Mindegyiknek a közepébe elrejtettem 1-1 darab magozott rumosmeggyet. Sütőpapírral bélelt tálcára sorakoztattam a golyókat.

Az étcsokit egy lábasba tördeltem és gőz felett megolvasztottam. Belekevertem az olajat is. Egyesével beleforgattam a golyókat és visszahelyeztem a sütőpapírra, hogy azon dermedjen meg.

Egy éjszakára hűtőbe helyeztem, hogy jól összeérjenek az ízek.


Nagyon ízlett a vendégünknek és nekem is! Már csak 2-3 darab árválkodik belőle a hűtőszekrényben. 

Ha zöld színű mandulaaromát használunk hozzá, még érdekesebbé tehetjük a golyócskáinkat. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése