2015. augusztus 27.

Epres pite

Bár már régen vége az eperszezonnak, nekem csak most jutott eszembe, hogy adós vagyok még egy epres recepttel. Bevallom őszintén teljesen megfeledkeztem erről a pitéről. Még májusban sütöttem és nagy sikert aratott.

Múlt héten láttam ugyan epret a piacon, de horror áron volt és természetesen nem a finom édes, lédús magyar szamóca, amit én annyira szeretek. No sebaj, jövőre is lesz eperszezon és lesz magyar eper! :)


A sütiben semmi bonyolult nincs, ugyanúgy készítettem mint a szilvás pitét, csak természetesen szilva helyett eperrel és eperlekvárral.

Először a tölteléknek álltam neki, hiszen annak néhány órát a hűtőben kellett pihennie mielőtt beletöltöttem volna a tésztába.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 80 dkg eper
- 2 evőkanál eperlekvár
- 3 evőkanál cukor
- 2 dl víz
- 3 evőkanál búzadara
- 1,5 teáskanál őrölt fahéj

Az epret megmostam, lecsumáztam, a nagyobb darabokat félbevágtam. Egy lábasba szórtam, hozzáadatm  a vizet és a cukrot. Fahéjjal fűszereztem és melegíteni kezdtem. Közben hozzákevertem a lekvárt is. Amint felforrt, hozzáadtam a búzadarát és folytonos keverés mellett sűrűsödésig főztem.

Kihűtöttem a tölteléket és néhány órára hűtőbe helyeztem hogy jól megdermedjen.


Eközben elkészítettem a pitetésztát.

Hozzávalók a tésztához:
- 37 dkg liszt
- 25 dkg vaj
- 12 dkg porcukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 1 tojás sárgája
- 3 evőkanál hideg víz
+ kenéshez: 1 teáskanál porcukor, 2 evőkanál tej

A lisztet egy mélyebb tálba öntöttem, belemorzsoltam a vajat, hozzáadtam a cukrot, vaníliás cukrot, vizet és gyorsan összegyúrtam. Két részre osztottam: egy nagyobbra és egy kisebbre, gömböket formáltam belőlük és 1 órára hűtőbe tettem mindkettőt.

Ezután a nagyobb gömböt kerek lappá nyújtottam és beleemeltem a pitesütő formámba. Belenyomkodtam a tésztát, úgy hogy a felső széléig ért a formának.

Belesimítottam az epres tölteléket és mivel csak a forma kb. háromnegyedéig ért, ezért a tészta széleit ráhajtottam a töltelékre.  Gondoltam egyet és a kisebbik gömböt is elfeleztem, egyik felét kinyújtottam akkorára, hogy be tudtam fedni vele a pite tetejét. Kissé rá is nyomkodtam. A maradék tésztát szintén kinyújtottam és virág formákat szaggattam belőle. Ezeket elrendeztem a pite tetején.

Tej és porcukor keverékével megkentem, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 25 perc alatt pirosasra sütöttem.


Langyosra hűtöttem, majd megszórtam porcukorral. Imádom a pitéket, ezért nem is tudtam tovább várni, még langyosan megkóstoltam. Jövőre biztosan elkészítem újra, mert nagyon jó lett!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése