2015. augusztus 24.

5 perces mikrós süti

Nakérem, ez az igazán nekem való süti! Tényleg nagyon gyorsan készen van, csupa csoki és elég kiadós is. Egy ilyen csokiimádó, mint én, egyszerre (talán) nem is tudja megenni az egészet, úgyhogy vagy megosztja azzal, akit szeret, vagy egész napra megvan a desszertje.

Bizonyos időközönként rám tör egy nagyon durva csokiéhség. Olyankor muszáj csokoládéhoz jutnom. Nem más fajta édességhez, hanem csokihoz. Kolléganőm mondja mindig, hogy egyek ilyenkor egy gyümölcsjoghurtot, lekváros kenyeret, aszalt gyümölcsöt vagy valami hasonlót. Én meg már rezignáltan válaszolok neki, hogy "de az nem csoki".


Ennek a sütinek a receptje mentőövként került a szemem elé nem is olyan régen, amikor szintén elvonási tüneteim voltak. :) Megmondom őszintén, nem igazán hittem a mikró csodájában, de kellemesen csalódtam. Tényleg 5 perc alatt kész lett ez a brownie-ra hasonlító mini tortácska. Nem linkelem be, hogy hol találtam a receptet, hiszen szinte minden találati oldalon ugyanazt olvashattam, maximum a tej mennyisége változott egy kicsit, vagy tányér helyett bögrében készült, illetve volt aki vaj helyett olajat öntött bele.


Hozzávalók:
- 4 evőkanál liszt
- 3 evőkanál cukor
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 1 kávéskanál sütőpor
- 4 evőkanál tej
- 2 evőkanál olvasztott vaj / olaj
- 1 tojás
- 5-10 dkg apróra vágott étcsoki

Szükségünk van továbbá egy mikróra és egy nagy (3 dl-esnél nagyobb) bögrére vagy egy tálra. Én az utóbbiban szoktam elkészíteni, mert nincs olyan nagy bögrém, amelyben kényelmesen  elférnek a hozzávalók és még a süti növekedéséhez is van hely.

Tehát: a lisztet, cukrot, sütőport összekeverem egy tálban. Hozzáadom a tojást és a tejet és robotgéppel kikavarom, majd jöhet az olvasztott vaj, végül az apróra vágott csoki is. 5 dkg már elég bele, de ha valaki extrán csokisan szeretné, akkor ne sajnálja belőle a jó minőségű étcsokit.

A vajból mindig marad ki egy kicsi, hiszen nem tudok pontosan 2 evőkanálnyit felolvasztani, így a maradékkal vékonyan kikenek egy porcelántálat és beleöntöm a masszát. 1000 wattos fokozaton 3 perc alatt megsütöm mikróban.


Ekkor a csoki nagy része még folyós, a tészta pedig finom szaftos marad. Egy tányérra borítom, hagyom kihűlni. Tejszínhabbal, gyümölcsökkel vagy fagyival fogyasztom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése