2015. február 13.

Kolbászos-sajtkrémes tekercs

... egy kis chilivel és fokhagymával megbolondítva. A receptet Judittól kaptam - örök hálám neki ezért -, náluk kóstoltam először ezt a sütit. Január első napjaiban ezzel várt minket, amikor az ünnepek végeztével végre sikerült eljutnunk hozzájuk. Egy adagot sütött belőle és négyen elég hamar elpusztítottuk. Khmm.... vagyis a nagy részét mi faltuk fel Imivel ketten.


Gyorsan el is kértem a receptjét, ami nagyon-nagyon egyszerű, majd meglátjátok. Annyira, hogy azóta már többször is megsütöttem "csak úgy" sütinek, vagy egy tartalmasabb leves utáni második fogásnak. Fél óra alatt elkészül minimális alapanyagból.

Hozzávalók:
- 1 csomag (fél kg leveles tészta)
- 2 db tömlős sajtkrém
- füstölt, esetleg csípős kolbász ízlés szerint
- 2 gerezd fokhagyma
- reszelt sajt
- chilipor - ha nem csípős a kolbász

Nekem eddig mindig olyan mirelit leveles tészta akadt a kezembe, amelyik 6 lapból állt. Ez sem rossz, de így kisebb átmérőjű csigák tudnak készülni mintha egy nagy lapot nyújtanék ki és tekernék fel.


A sajtkrémet egy tálba nyomjuk, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, a chiliport és jól összekeverjük.
A kiolvasztott leveles tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk és megkenjük a sajtkrémmel. Egyenletesen megszórjuk kis darabokra vágott kolbásszal és szorosan feltekerjük. Ujjnyi vastag szeletekre vágjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. Ha kell, kicsit "helyrepofozzuk", hogy viszonylag kör alakúak legyenek. A tetejüket megszórhatjuk reszelt (füstölt) sajttal.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt szép pirosra sütjük. Még melegen átemeljük a csigákat egy tálra, hogy hűlés közben a tészta ne szívja magába a kolbászból kisült zsírt.


Természetesen én a hat lapos leveles tésztából 6 rudat szoktam készíteni és ezeket vágom fel ujjnyi széles darabokra. Így elég kicsi csigákat kapok, szinte falatnyi méretűeket. De a méret nem számít, az íze ugyanolyan finom!

Még egyszer nagyon köszönöm a receptet, Judit!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése