2015. február 20.

Fokhagymás sült oldalas

... magyarosan, jó sok fokhagymával, zsírban sütve omlósra, puhára. Pontosan olyan ízű lett mint nagymamám sült oldalasa, amit gyerekkoromban olyan sokszor csinált. Mindig jó nagy adagot sütött le, annyi zsírban hogy szinte ellepte a húst. Ezután hideg helyen tárolta - télen a kamrakövön, nyáron hűtőszekrényben - és mindig csak annyit vett ki belőle, megmelegíteni, amennyit éppen akkor megettünk. És az a finom sült zsír! Friss kenyérre kenve paprikával, paradicsommal vagy éppen savanyú uborkával, újhagymával a legfinomabb vacsora volt.


Én eddig mindig paradicsomosan-mézesen készítettem oldalast, de most valahogy a gyerekkori ízekre vágytam, ezért inkább a hagyományos fűszerezés mellett döntöttem - nálam ez a sót, borsot, pirospaprikát, köménymagot, fokhagymát, vöröshagymát jelenti.

Ebben nagy segítségemre volt a Szárika Magyaros fűszerkeverék, amely a következő összetevőkből áll: vöröshagyma, póréhagyma szárítmány, fokhagymapor, majoranna, bazsalikom szárítmány, fűszerpaprika, őrölt fűszer köménymag, petrezselyem levél szárítmány, paradicsompor, őrölt feketebors.

A természetes összetevőkből álló fűszerkeverékről, mely hozzáadott sót nem tartalmaz, ezen a linken olvashattok további információkat.


Az én oldalasom tehát így készült:

Hozzávalók:
- 1,2 kg csontos sertésoldalas
- 1 evőkanál Szárika Magyaros fűszerkeverék
- 8-10 gerezd fokhagyma
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 3 evőkanál paradicsompüré
- 6 evőkanál zsír
- só

A sütést megelőző napon kisebb darabokra vágtam a húst, 1-1 szeletben 2-2 csontot hagytam. A paradicsompürében elkevertem a zúzott fokhagymát (ne sajnáljuk belőle!) és a fűszerkeveréket és a húsok mindkét oldalát megkentem vele. Egy jénai edénybe pakoltam az oldalas darabokat, lefedtem a tálat és egy éjszakára hűtőbe helyeztem.


Másnap beleöntöttem a felolvasztott zsírt, közé szórtam az apróra vágott hagymát, meghintettem sóval, hozzáadtam kb. 2 dl vizet és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam a lefedett tálat.

Időnként megforgattam a húsdarabokat a fűszeres zsírban. Addig sütöttem lefedve, amíg a hús szinte leomlott a csontról. A hús vastagságától függően ez kb. 1,5 - 2 óra lehet.



Ennyi idő alatt szépen kisül a zsír a hússzeletekből, a hagyma szinte krémessé puhul, a fűszeres zsír finom szafttá válik.

Párolt rizs illik hozzá leginkább, de sült krumplival, párolt káposztával, zöldsaláta körettel is tálalhatjuk. A megdermedt zsírt mindenképpen fogyasszuk el kenyérre kenve. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése