2014. augusztus 18.

Őszibarackos pite

Múlt hét végén ismét grilleztünk egyet a családdal. Ilyenkor mindenkinek megvan a maga feladata, ki mivel készül az eseményre. Én többek között az egyik édes süteményt is bevállaltam és mivel gyönyörű barackot lehet kapni a piacon, elhatároztam, hogy barackos süteményt csinálok.

Nem akartam túlbonyolítani, olyan receptet kerestem, ami alapján gyorsan összedobhatom a sütit. Citromhab őszibarackos-marcipános pitéjére esett a választásom. Mert ugyebár a pitékkel nem nagyon foghat mellé az ember lánya. :)


Kicsit hezitáltam, hogy szóról-szóra kövessem-e Citromhab receptjét vagy pl. a tésztát változtassam-e a saját, jól bevált linzertésztámra. Végül úgy döntöttem, hogy itt az ideje kipróbálni egy új alapot, sütőporos pitetésztát még úgysem csináltam soha.

Ezt az egy döntésemet kicsit megbántam. Tesóm is jelezte, hogy az én hagyományos linzertésztámmal finomabb lett volna a süti. Viszont a vaníliás-tejfölös krém igazán lággyá tette a pitét, élvezet volt enni.


Hozzávalók a tésztához:
- 20 dkg liszt
- 8 dkg porcukor
- 8 dkg vaj
- 1 tojás
- késhegynyi sütőpor
- csipet só
+ szóráshoz 1 csapott evőkanál búzadara

A hozzávalókat egy tálban összegyúrjuk, lisztezett deszkán kör alakúra nyújtjuk és kibéleljük vele a pitesütő formát. A búzadarával megszórjuk a tésztát.

Hozzávalók a krémhez:
- 25 dkg tejföl
- 5 dkg cukor
- 2 tojás
- 1 kávéskanál vaníliakivonat

A hozzávalókat egy tálba öntjük és robotgéppel alaposan kikeverjük. A keveréket a tésztára öntjük.


Hozzávalók a díszítéshez:
- 5-6 őszibarack
- 4-5 dkg marcipán

A barackot megmossuk, meghámozzuk. (Aki szereti a héját, rajtahagyhatja). Negyedekre-hatodokra vágjuk és sorban a tejfölös krém tetejére rendezzük. A marcipántömbből apró darabokat csípünk és a barackok közé szórjuk.

190 fokra előmelegített sütőben addig sütjük, amíg a krém teljesen megszilárdul. 


A grillparti előtt egy nappal készítettem el ezt a sütit. Mire tálaltam, a gyümölcsök mellett szép kis "kráterek" keletkeztek a krémben. Ez maximum az esztétikai értékéből vont le, az ízén egyáltalán nem változtatott.

Anyuék kertje tele van mentával, így mielőtt az asztalra tettem volna a tálat, néhány mentalevéllel díszítettem a sütit.

Köszi a receptet Citromhab!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése