2014. augusztus 13.

Lecsó másképp

Dübörög a lecsószezon, szinte fillérekért lehet hozzájutni mostanában paprikához, paradicsomhoz. Én ki is használom ezt az időszakot, nincs olyan hét hogy egyszer-kétszer ne főzném meg kedvenc nyári ételemet. De ugyanezt látom kollégáim körében is.

Nem is nagyon ismerek olyan embert, aki ne szeretné a lecsót. Imi nincs nagyon odáig érte, de azért ő is megeszi. Én mindig ugyanúgy készítem, oly módon ahogy már olvashattátok itt a blogon, csak a köreten, feltéten szoktam változtatni. Hol tojással főzöm, hol tarhonyát tálalok mellé, de sokszor nem is kell más, csak a jó kis kolbászos-szalonnás alaplecsó.


Ebben a bejegyzésben azonban egy kicsit más lecsóról lesz szó, mint ahogyan én szoktam csinálni, ezért is kapta a "másként" címet a poszt. A receptjét András találta a TV Paprika magazinban - nomen est omen, ugyebár: lecsó - TV Paprika :)

Az újságban közölt fotó alapján beleszeretett. Én is azt tettem, hiszen olyan étvágygerjesztően színes képet publikáltak róla, hogy azonnal elindult a nyáltermelésünk. Valamint a lecsó tetejére halmozott sült szalonna látványa is megtette a hatását...

András tehát kinézte, anyuék megvalósították én meg pont arrafelé jártam, így nekem is jutott egy tányérnyi belőle.


A recept elvileg 4 személyre szól, de aki annyira szereti a lecsót mint én, az 4 személyre biztos hogy nagyobb adaggal kell, hogy számoljon.

Hozzávalók:
- 3 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 6 db nagyobb színes paprika, lehet benne kaliforniai is
- 3-4 érett paradicsom
- 10 dkg füstölt szalonna
- frissen őrölt bors
- só

A szalonnát felkockázzuk és egy magas falú serpenyőben zsírjára sütjük. Szűrőkanállal kiemeljük a sült szalonnadarabokat, lecsöpögtetjük és egy tányérra félretesszük.

Az apróra vágott hagymát a zsíron megpároljuk, majd hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és  a vékony csíkokra vágott színes paprikákat. Keverjük össze és nagy lángon pirítsuk.

Ha valaki nem szereti a paradicsom héját, meghámozhatja. Forró vízbe kell mártani 1-2 percre, ezután egyszerűen le lehet húzni a héját. A kockára vágott paradicsomot ezután adjuk a kissé megpuhult, de még roppanós paprikához és néhány perc alatt főzzük össze. Sóval és frissen őrölt borssal ízesítsük.

Azonnal, forrón tálaljuk, a tányérra szedve szórjuk meg a sült szalonnakockával.


Ilyen egyszerű, viszont nagyszerű! Tényleg érdemes többféle paprikából készíteni, igazi ízorgia lesz a végeredmény. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése