2014. április 25.

Húsvéti finomságok

Végre sikerült összeszednem a fotókat, amelyeket az elmúlt hét végén, vagyis húsvétkor készítettünk a sok-sok finomságról. Tehát most egy képes összeállítást fogtok látni a húsvéti menünkről, kevés szöveggel. :)
Némelyik ételről már van recept a blogon, ezeket belinkelem és ha rákattintotok a nevére máris elolvashatjátok. A hiányzó recepteket pedig szépen lassan fel fogjuk töltögetni

Az idei húsvétunk a színek jegyében telt, igyekeztünk változatosan összeállítani a menüt, zöldségekkel, gyümölccsel... Sokszínűen akár a tavasz, amiben már igencsak benne járunk.


Húsvét vasárnap heten ültük körül a családi asztalt. Az ebédről a szüleim gondoskodtak. Anyu tavaszi tyúkhúslevest főzött, sok zöldséggel, csirkemellel.


A második fogás a már karácsonykor megismert pulykamellsteak volt vörösboros szilvamártással, mézes sült körtével és az elmaradhatatlan mazsolás burgonyafánkkal. Ez az összeállítás annyira megtetszett nekünk, hogy biztosan gyakori ünnepi fogás lesz nálunk. Nekem másodszorra még jobban ízlett mint amikor először kóstoltam, pedig már akkor is beleszerelmesedtem.


Ebéd után jöhettek a desszertek. Annyi féle volt, hogy mindenki megtalálhatta a saját ízlésének megfelelőt.

Én kávékrémes répatortával készültem, természetesen húsvéti marcipánfigurákkal díszítve.


Eperből, ananászból, banánból, narancsból, almából és körtéből gyümölcssalátát is összeállítottunk. Nagyon jól esett a laktató ebéd után.


Húsvéti zsemlét is találtunk az asztalon. Én ezt másnap reggelire ettem, meglangyosítva, vajjal és lekvárral. Nagyon finom volt! A tésztájába fahéjat és aszalt gyümölcsöket kevert apukám.


Aki különleges összeállításra vágyott, ehetett az András-féle édes-sós sütiből. Idén a sonka és az újhagyma mellé tarja és medvehagyma is került a sütemény tésztájába.


Újdonság volt a kijevi krémes, amit apukám első alkalommal sütött meg az idei húsvétra. Nagyon mutatós, soklapos süti, diós tésztával és könnyű krémmel.


Valamint anyukám is beújított, a már ismert és szeretett pogácsák helyett lilahagymás pogácsát készített, ami nagyon ízlett mindenkinek!


Mazsiék citromos kekszet sütöttek, amit eredetileg nyuszi alakúnak szántak, de önállósították magukat a sütőben és ilyen kerek formájúak lettek. Az íze így is nagyon finom volt!


Nagymamánk pedig ismét a híres fatörzs tortájával járult hozzá az ünnepi menühöz. Én nagyon örültem neki, mert imádom ezt a diós-kakaós édességet.


Másnap, húsvét hétfőn már csak hatan ültük körül az asztalt, nagyi aznap nem tartott velünk. Ekkor hidegtálas-ebédet rendeztünk, sok sonkával, főtt tojással, zöldségekkel.

Na meg apu frissen sült paprikás-burgonyás kenyereivel...


... amiből kettőt is sütött, egy kereket és egy szögletest, mert természetesen nekünk is csomagoltak belőle a következő napokra.


Kapros-túrós béles is készült, szintén most először. Nagyon ízlett. Ma ettem meg az utolsó darabot belőle és még mindig olyan friss, puha volt, mintha csak tegnap sült volna meg.


Én töltött tojásokat vittem az ebédre. 4 féle tölteléket készítettem: tormakrémet, tojáskrémet, spenótkrémet és snidlinges sajtkrémet.


Ugyanezzel a négy féle krémmel töltöttem meg a sonkatekercseket is.


Az alábbi képen látható még kaszinótojás és franciasaláta, ezekről sajnos nem csináltam közeli fotót.


Szóval rengeteg mindenből válogathattunk húsvétkor. Természetesen nem csak ezen a két napon fogyasztottuk a felsorolt ételeket. Én például nem is nagyon főztem a héten, csak egy zellerkrémlevest csináltam és Iminek néhány darab sült csirkeszárnyat és csirkecombfilét. Több napra osztottuk be a húsvéti menüt, amiből a barátaink is kaptak és a kollégáinkat is megkínáltuk.

Most pedig következzenek a konyhatündérek. :) Vagyis családunk azon tagjai, akik mindezeket elkészítették és végigkóstolták.

Imi és én:


Apu és Imi:


A répatorta szeletelése nagy koncentrációt igényel.


Nagymamánk büszkén mutatja a fatörzs tortát:


Anyukánk és a bőség zavara:


Mazsi, anyu és én:


Szüleink:


Mazsi és András:


Mi mindannyian otthon érezzük magunkat a konyhában. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése