2014. április 7.

Epres-kekszes házi jégkrém

Kolléganőmmel múlt héten arról beszéltünk, hogy mindjárt itt a nyár, kezdődhetnek a nagy fagyizások és hogy milyen szerencsések vagyunk, mert munkahelyünktől néhány lépésnyire végre nyílt egy szupermarket, ahova akár nap közben is kiugorhatunk, ha jégkrémre vágyunk. Eddig semmi nem volt se közel se távol, a fagyizást estére vagy hétvégére kellett halasztanunk, hiába volt negyven fok nap közben.


Ennek kapcsán eszébe jutott kolléganőmnek, hogy egy gasztroműsorban látott egy nagyon jó és egyszerű jégkrémkészítési ötletet. Sajnos pontosan nem tudta elmondani, hogy milyen mennyiségű hozzávalókból készült, de kiindulási alapnak tökéletes volt amit felsorolt.

Hét végén anyukám gyönyörű és az évszakhoz képest viszonylag olcsó epret vett nekünk, így azonnal nekiálltam megvalósítani a házi jégkrémet.


Azt tudtam, hogy kell bele tejszín, valamilyen gyümölcs és nem árt némi alkohollal felturbózni. Meg egy kis csokival vagy keksszel, hogy ropogós darabka is legyen a fagyott tejszínes krémben. Nálam ez a következőképpen nézett ki.

Hozzávalók:
- 25 dkg eper
- 4 dl habtejszín
- 1 evőkanál rum
- 3 evőkanál porcukor
- 10 db omlós, kakaós keksz

díszítéshez:
- néhány szem eper
- 5 dkg olvasztott étcsoki

Az epret megmostam, megtisztítottam és beledobtam az aprítógépbe. 1-2 másodperc alatt felaprítottam. A hideg tejszínt a cukorral kemény habbá vertem. Beleforgattam az epret, a rumot és az összetört kekszet.

Egy őzgerinc formát kibéleltem celofánnal, úgy hogy bőven túllógjon rajta. A mélyedésbe beleöntöttem az epres habot, a tetejét befedtem a lelógó fóliával és mehetett a mélyhűtő gyorsfagyasztó rekeszébe.


Közben néhány szem epret megmostam, megszárítottam. Gőz felett megolvasztottam az étcsokit és a félbevágott epreket félig megmártottam benne. Tányérra rendeztem és a hűtőbe tettem dermedni.

Néhány óra múlva megkóstoltuk a jégkrémet. Egy része fagyott volt, a belseje viszont még nem. Ettől függetlenül megettük a felét. :)

A másik felét másnap kiborítottam egy tálra. Ismét megolvasztottam az eprek bevonása után megmaradt csokit és amikor langyosra hűlt, meglocsoltam vele a jégkrém tetejét. Eprekkel díszítettem. Ekkor már keményre fagyott, szeletelhetővé vált.

Tapasztalatom szerint kb. 4-6 óra lenne az ideális fagyasztási idő, amikor már nem krémes, de még nincs kővé fagyva a jégkrémünk.


Tovább fogok kísérletezni például banán-csokilikőr, kókusz-kókuszlikőr összeállításokkal, mert az első próba nagyon meggyőző volt számomra. A kekszdarabkák és a rum feldobta az amúgy is nagyon kellemes epres tejszín ízt és akkor a csokiról még nem is beszéltem...  :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése