2017. április 4.

Főtt marha meggyszósszal

Na kérem, itt egy újabb menzamenü. Vagyis nem teljesen az. :) Mivel én soha nem voltam napközis, így nem tudtam, hogy a menzákon általában a főtt marha és a meggyszósz mellé nem krumplit hanem pirított darát szoktak adni. Én így még nem kóstoltam, de biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan finom mint főtt burgonyával.



Ez az étel a 2 az 1-ben kategóriába tartozik, hiszen amikor ezt készítem - nagyon ritkán, már idejét sem tudom mikor ettem utoljára - akkor megvan a levesünk is jópár napra. Hiszen tulajdonképpen húslevest készítek marhanyakból, méghozzá úgy ahogyan azt már leírtam a húslevesekről szóló bejegyzésben. A különbség mindössze annyi, hogy a főtt húst nem a leves mellé kínálom, hanem felszeletelem és második fogásként tálalom.

A meggyszószt nagymamám receptje alapján szoktam készíteni. Ő nagyon finom gyümölcsszószokat csinált mindig, az alma volt a kedvencem tőle. Hidegen, melegen egyaránt szerettem. Sőt, emlékszem még egyik barátnőmnek is főzött almaszószt nagyi, annyira ízlett neki, miután egyszer megkóstolta nálunk.

Hozzávalók:
- 50 dkg magozott meggy
- 1 mokkáskanál őrölt fahéj
- fél mokkáskanál őrölt szegfűszeg
- 3-4 evőkanál cukor
- 3 dl tej
- 1 csapott evőkanál liszt
- víz

A magozott meggyet a cukorral és a fűszerekkel és annyi vízzel amennyi éppen ellepi felteszem főni. Forrástól számítva kb. 10 percig főzöm. Ezután a tejben csomómentesre keverem a lisztet és besűrítem vele a szószt. Még további 10 perc alatt kiforralom.

Ízlés szerint sűrítés előtt botmixerrel lehet kissé pépesíteni a gyümölcsöt, de maradjanak közte egész szemek.



A legtöbb időt természetesen a húsleves elkészítése, vagyis a hús megfőzése veszi el, de cserébe lehet jó nagy adagot készíteni belőle. Így tényleg megvan 2-3 napra is az ebéd.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése