2017. április 20.

Sonkatekercs spenótos tojáskrémmel

A Vidék íze magazin tavaszi különszámának egyik receptje adta az ihletet. Nagyon megtetszett a sonkaszeletekbe töltött parajos tojáskrémjük. Pont húsvétra keresgéltem valami újdonságot, méghozzá olyant, amit két hónapos kislányom mellett is könnyen meg tudok valósítani. Abban biztos voltam hogy tormakrémes sonkatekercset csinálok, ha már szilveszterkor nem tettem meg és ez lett a második hidegtálas ötletem.


És így összevontam a két receptet. A tormakrém alapját adó besamel lett a tojáskrém alapja is, ehhez kevertem a többi hozzávalót. De lássuk, hogyan is haladtam?

Hozzávalók (15 db sonkatekercshez):
- 15 szelet szögletes gépsonka
- 12 dkg vaj + a spenót párolásához
- 6 csapott evőkanál liszt
- 3 dl főzőtejszín
- 3 dl tej
- só
- fehérbors
- 6 tojás
- 10 dkg friss spenótlevél
- mustár
- 1 dl víz
- 1 teáskanál étkezési zselatin

A tojásokat enyhén sós vízben megfőztem, majd lehűtöttem. Megpucoltam és aprítógépben felaprítottam.

Miközben főttek a tojások, elkészítettem a besamelt. A 12 dkg vajat megolvasztottam egy lábasban, beleszórtam a lisztet és alacsony lángon fehéredésig kevergettem. Hozzáöntöttem a tejet és a főzőtejszínt, csomómentesre kevertem, sóval, fehérborssal ízesítettem és sűrűre főztem. Félretettem hűlni.

A parajleveleket jól megmostam, szárukat eltávolítottam és apróra vágtam. Kevés vajat hevítettem, rádobtam a leveleket és néhány perc alatt megpároltam. Leszűrtem.

A kihűlt besamelhez robotgéppel hozzádolgoztam a tojásokat és a parajt. További sóval, fehérborssal valamint mustárral ízesítettem. Habzsákba kanalaztam a masszát és megtöltöttem vele a sonkaszeleteket. Tekercseket csináltam belőlük, tálba rendeztem, végüket krémrózsákkal díszítettem.

A vizet egy kis lábasban meglangyosítottam, beleszórtam a zselatinport. Folyamatosan kevergetve felforraltam, majd azonnal levettem a tűzről. Langyosra hűtöttem, végül egy ecset segítségével átfényeztem a folyékony zselatinnal a sonkatekercseket.

Fogyasztás előtt érdemes egy éjszakát hűtőben tárolni.


Aki szereti a fokhagymát, nyugodtan tehet bele bőven, még jobb ízt ad neki. Én a tesóm miatt kihagytam, sajnos az ő gyomra nem igazán bírja.

Ha kimarad a tojáskrémből, friss kenyérrel, pirítóssal is el lehet fogyasztani.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése