2016. augusztus 8.

Vadas mártás

Van már egy vadas marha receptünk az oldalon Erzsi néni jóvoltából. Az az igazi, finom, édeskés-savanykás mártással, benne főtt marhahússal készülő főételről szól.

Ezt a mártást hús nélkül állítottam elő, tulajdonképpen tésztaszósznak is nevezhetjük. Kevés húst eszem mostanában, de a vadas pikáns ízére mégis nagyon vágytam az elmúlt héten. Nem voltam rest, megcsináltam, és gondoltam ha valakinek még megtetszik, eszik belőle. Tesóm is szívesen megkóstolta, sőt Imi is, vagyis nemcsak én kívántam meg. :)



Hozzávalók (5-6 adaghoz):
- 3 nagy, vagy 5-6 közepes sárgarépa
- 3 vékonyabb fehérrépa
- 1 nagy fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 babérlevél
- 3 evőkanál tejföl
- 2 kávéskanál liszt
- mustár ízlés szerint
- citromlé ízlés szerint
- 1-2 evőkanál cukor
- só
- őrölt bors
- víz
- olaj

A sárgarépát és fehérrépát megtisztítottam, karikára vágtam. A hagymát megpucoltam, felszeleteltem. Egy lábasban olajat hevítettem, rádobtam a hagymát, répákat és 3 percig kevergetve pirítottam. Hozzáadtam a babérlevelet, sóztam, borsoztam, beletettem a zúzott fokhagymát is  és felöntöttem annyi vízzel, hogy bőségesen ellepje. Fedő alatt addig főztem amíg megpuhultak a zöldségek.



Ekkor a lisztet csomómentesre kevertem a tejfölben majd ráöntöttem a zöldségekbe. Botmixerrel pépesítettem-kevertem össze (előtte kivettem belőle a babérlevelet). Ha túl sűrű, önthetünk hozzá még vizet, hogy a kívánt állagot elérjük. A cukrot szárazon karamellizáltam egy teflonserpenyőben és folyékony állapotában beleöntöttem a szószba. Gyorsan elkevertem, kiforraltam. Mustárral és citromlével ízesítettem még. További 10 percig főztem, forraltam.



Spagettivel és raviolival ettük. Máskor is elkészítem, nekem nagyon ízlett! Imi is dicsérte, bár ő kissé hiányolta belőle a hús ízét. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése