2016. augusztus 17.

Kukoricás lepényke

A recept éppen 5 éve, a Vidék íze magazin 2011. augusztusi számában jelent meg. Emlékszem, ahogyan átlapoztam akkor az újságot, egyből megakadt a tekintetem ezen a kukoricával kiegészített majdnem-tócsnin. De nem mondtam semmit.

Apunak nem is kellett hogy mondjak bármit is. Tudta anélkül is, hogy nagyon fogok örülni, ha elkészíti nekem a chilis babja mellé. Így hát legközelebbi látogatásomkor ez a látvány fogadott engem:


Jól néz ki, ugye? Hát még az íze, milyen finom! Önálló ételként, tejfölös-fokhagymás szósszal is nagyon szuper kis vacsora, de chilis bab mellé, mártogatós lepénykeként kínálva egy komplett ebédet tesz ki.


Hozzávalók:
- 3 cső főtt kukorica morzsolva vagy 2 doboz konzerv csemegekukorica lecsepegtetve
- 90 dkg krumpli
- 1 tojás
- 2 tojás sárgája
- liszt
- késhegynyi cayenne bors vagy chilipor
- só
- 10 dkg vaj a sütéshez

A krumplit meghámozzuk és nyersen lereszeljük. Azután a tojással, a tojások sárgájával, a kukoricával, sóval, cayenne borssal vagy chiliporral  és annyi liszttel, amennyit felvesz, sima tésztává dolgozzuk.

A masszából serpenyőben, forró vajon, evőkanálnyi aranybarna lepénykéket sütünk.A kanál hátával nyomkodjuk laposra miután a serpenyőbe helyeztük. Mindkét oldalát süssük meg.


Azonnal fogyasztva, forrón a legfinomabb. Még tart a csemegekukorica-szezon, érdemes frissen főtt kukoricából elkészíteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése