2016. augusztus 26.

Patisszonpörkölt

Mostanában nem vagyok túl aktív a konyhában, bevallom töredelmesen. Ennek az az egyik oka, hogy igyekszem minél egyszerűbbeket, gyorsakat főzni, és leginkább olyan receptek jutnak eszembe, amelyek már szerepeltek a blogon.

Időm nagy részét az elmúlt hetekben másra fordítottam. Már biztosan többen is tudjátok, hogy kisbabát várok, ezért a különféle vizsgálatok, várandós programok, az egyik szoba gyerekszobává alakításának tervezése, nagyrészt leköti az energiáimat. Természetesen ezek mellett egyelőre még teljes munkaidőben dolgozom a munkahelyemen.

Ráadásul a pocaklakóm teljesen felborította az étrendemet. Olyan dolgokat kívánok amelyeket azelőtt soha és sok étel meg sem fordul a fejemben amit azelőtt akár napi, heti szinten tudtam enni. Ilyen például a hús és minden húsféleség. Nagyon rendes kisbaba, mert neki köszönhetően a húsfélék helyett sok-sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztok és egyre többször nyúlok napközben a tejesdoboz után is.

Imi egyelőre jól viseli az étrendi változásokat, ez alól csak az e heti alkotásom, ez a patisszonpörkölt volt a kivétel. Már az elején elég szkeptikusan állt hozzá, de hősiesen elcsomagolt magának egy adagot egyik napra ebédre. Nagy részét meg is ette, de azt mondta, hogy ha lehet, akkor ő többet ebből inkább nem kér. :) Próbálunk kompromisszumokat kötni, ő igyekszik alkalmazkodni az én megváltozott étkezési szokásaimhoz, de ha azt látom, hogy másra lenne igénye, akkor neki külön elkészítem a vágyott ételt.



Nekem egyébként ízlett a patisszonpörkölt (Vagy patiszonpörkölt? Soha nem tudom hogy 1 vagy 1 sz-szel helyes?), hiszen csak olyan dolog került bele amit szeretek: sok hagyma, lecsós alap és a csillagtök. Persze kicsit furcsa a végeredmény, hiszen édeskés ízű a tök. De két falat után én már meg is szoktam ezt a kompozíciót.

Hozzávalók:
- kb. 75 dkg patisszon (csillagtök) tisztítva
- 1 nagy fej hagyma
- 2 nagyobb paprika - lehet színes is, pl. kápia
- 2 nagyobb paradicsom
- pirospaprika
- só
- bors
- olaj
+ tálaláskor frissen vágott petrezselyem

A csillagtököt meghámoztam szeletekre vágtam, magjait eltávolítottam majd felkockáztam. Egy tálba tettem, gyengén lesóztam.

A hagymát megtisztítottam, felaprítottam. Egy lábasban olajat hevítettem, rádobtam a hagymát és fedő alatt megpároltam. A tűzről félrehúzva megszórtam pirospaprikával, kevés sóval, jól összekevertem és felöntöttem kb. 1 dl vízzel. Visszatettem a tűzre.

A paprikát és a paradicsomot megmostam, kis darabokra vágtam és rászórtam a hagymára. Elkevertem és fedő alatt pároltam, amíg a zöldségek kissé megfonnyadtak és levet eresztettek. Ekkor a patisszon alól leöntöttem a sós levet, átöblítettem és hozzáadtam a lecsós alaphoz. Borssal ízesítettem, összeforgatva fedő alatt közepes lángon addig főztem amíg éppen megpuhult a tök. Vigyázzunk, ne főzzük túl, mert szétesik!

Ha szükséges, pótoljuk főzés közben a vizet, de ne legyen híg a szaftja. Tálaláskor frissen vágott petrezselyemmel szórtam meg.



Tarhonyát készítettem mellé, mintha "igazi" pörkölt lenne. :) Természetesen mással is finom, pl. újhagymás rizzsel mint a cukkinis virslipörkölt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése