2014. november 26.

Csirkecomb rozmaringos-fokhagymás pagodakarfiol és sütőtök ágyon sütve

Soha nem ettem még pagodakarfiolt. Sőt, még csak nem is láttam, mindössze fotón találkoztam vele azelőtt. Múlt hét végén viszont tesómék Szerbiában jártak, meglátogatták a szabadkai piacot és mi mást hozhattak volna nekem onnan, mint valamilyen ételt? Méghozzá egy jól megtermett pagodakarfiolt. Annyira örültem neki!


 Igazán mutatós zöldség. Rózsái kicsúcsosodnak, spirális mintázatúak. Kicsit a brokkoli és a karfiol keverékének benyomását kelti. Mint utólag kiderült, az íze is éppen olyan mintha a kettőt keresztezték volna.

Romanesco-ként is szokták emlegetni, mint megtudtam Niki barátnőnktől, aki épp itt volt, amikor Mazsiék átadták nekem a karfiolt.  


Hétfőn már neki is láttam, hogy feldolgozzam. Bár még szívesen nézegettem volna, nem akartam, hogy megromoljon.

Kitaláltam, hogy egy könnyed ételt készítek, pagodakarfiol, sütőtök és csirkecomb felhasználásával. Mivel karácsony előtt nagyon sűrű napjaim vannak a munkahelyemen, ezért igyekszem olyan ételeket főzni, ami gyorsan kész van vagy nem igényel folyamatos odafigyelést. Ez pontosan olyan lett.


Hozzávalók: 
- 8 - 10 db csirke alsócomb
- 1 fej pagodakarfiol
- 30 dkg sütőtök
- 6 evőkanál olívaolaj
- 6 gerezd fokhagyma
- sültcsirke fűszersó
- 4 ág rozmaring
- bors
- só

A sültcsirke fűszersót elkevertem 3 evőkanál olívaolajban és egyesével beleforgattam a csirkecombokat. Ezeket egy tepsiben szorosan egymás mellé fektettem és 200 fokos sütőben alufóliával letakarva kb. negyed óráig sütöttem.


Közben rózsáira szedtem a karfiolt, a sütőtököt pedig kisebb darabokra vágtam. A fokhagymát megtisztítottam, felkarikáztam. A csirkecombok köré szórtam a zöldségeket, megsóztam-borsoztam, meglocsoltam 3 evőkanál olívaolajjal, közé helyeztem a rozmaringágakat és letakarva további 45 percig sütöttem.

Ezután eltávolítottam róla a fóliát, a húst a zöldségek tetejére emeltem és grill fokozaton 180 fokosra mérsékelt sütőben 10 perc-negyed óra alatt megpirítottam a bőrét.


Nagyon finom, zöldségben gazdag ebéd lett belőle. Köszönöm Mazsiéknak a pagodakarfiolt, máskor is szívesen fogadom. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése