2014. november 16.

Brokkolis-burgonyás lepény maradék sült hússal

Ezt a receptet a kényszer szülte. Volt ugyanis egy fej brokkolim, ami már nagyon érett a felhasználásra és egy jó adag maradék kolbásszal töltött karajom. Úgy gondoltam, a kettőt együtt kellene egy teljesen új étellé varázsolnom. Segítségül hívtam még néhány, a hűtőben, kamrában fellelhető alapanyagot és így történt, hogy brokkolis-burgonyás lepénykéken ágyaztam meg a kockára vágott sült hús daraboknak.


Hozzávalók:
- 1 fej brokkoli
- 5-6 db közepes krumpli
- liszt
- só
- bors
- 2 tojás
- maradék sült hús
- tejföl

A brokkolit enyhén sós, bő vízben feltettem főzni és félpuhára főztem. Leszűrtem, kihűtöttem és apró rózsákra szedtem.

A krumplit megpucoltam, lereszeltem. Hozzáadtam a brokkolit, a két tojást, sóztam, borsoztam és miközben összedolgoztam, folyamatosan adtam hozzá annyi lisztet, hogy ne legyen se túl lágy se túl kemény a massza.


Kibéleltem sütőpapírral egy tepsit és 6 db körülbelül egyforma méretű adagot helyeztem el a krumplis masszából rajta. Ezeket kanállal ellapítottam.

200 fokra melegített sütőben kb. 35 percig sütöttem. Félidőben egy lapáttal mindegyik lepénykét megfordítottam, hogy mindkét oldala megpirulhasson.

Amíg sült, a kolbásszal töltött karajt kockára vágtam. A sütési idő letelte után a lepények tetejét egyenletesen beborítottam a hússal és bevontam 1-2 kanál tejföllel.

További 10 percig sütöttem még.


Tálaláskor frissen őrölt, 4 színű borssal szórtam meg. Igazán ízletes és laktató étel sikeredett belőle. Nem mondom, hogy a kedvencünk lesz, de maradék hasznosításnak és egyszerű vacsorának tökéletes ötlet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése