2014. október 8.

Brownie

Amikor valami igazán csokisra vágyom - de nem csokira - mindig a brownie jut eszembe egyből. Éppen ezért mindig tartok otthon néhány tábla étcsokit, így bármikor el tudom készíteni. Hol jobb hol kicsit gyengébb minőségű csokiból szoktam sütni, így néha világosabb néha sötétebb a sütim, de az íze mindig ugyanolyan fantasztikus, tömény csokis,


Még évekkel ezelőtt, Berni barátnőmnél ettem először brownie-t, azzal várt minket amikor meglátogattuk őt. Anyukája házi szederlekvárjával kínálta, és teljesen elvarázsolt ez a párosítás. Azt hittem, hogy a brownie csak vaníliafagyival finom, de rá kellett jönnöm, hogy a fanyar, savanykás bogyós gyümölcsökből készült lekvár éppen annyira jól illik a csokis sütihez mint az édes vaníliafagyi.



Legutóbb múlt héten sütöttem brownie-t és a szederlekváron kívül felbontottam mellé még egy idei ribizli-málna lekvárt is.

Hozzávalók:
- 17 dkg étcsokoládé
- 17 dkg vaj
- 4 dkg liszt
- fél csomag sütőpor
- 3 tojás
- 9 dkg cukor
- 3 dkg darált dió

Az étcsokit gőz felett felolvasztjuk a vajjal együtt egy lábasban, jól összekeverjük és langyosra hűtjük.

A tojást a cukorral habosra keverjük, majd beledolgozzuk a vajas-csokoládés krémet. Apránként beledolgozzuk a sütőporral elkevert lisztet és a darált diót is.


A masszát ezután sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük.

Nem szabad teljesen készre sütni, hogy ne száradjon ki, hiszen akkor finom a brownie, ha a teteje roppan, de a belseje lágy, akár még kissé krémes is.


Ahogy az alábbi képen látható, időnként kerek tortaformában is szoktam sütni, igaz az eredeti brownie szögletesre van vágva.

Vilma kutyám szintén nagy csokirajongó - bár nem szokott csokit kapni - már a süti illata is teljesen megszédíti. Kissé alélt tekintettel szuggerálja a maradék brownie-t, hátha belerepül a szájába. :)


Mondanom sem kell, én rögtön dupla adagot szoktam sütni, mert mindig elfogy az utolsó morzsáig. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése