2014. október 10.

Almával töltött sült alma

... vagy más néven kalapos alma. :) Egyszerű édesség, amivel akár egy gyerekzsúrt is fel lehet dobni, hiszen nagyon mókás külalakja van. Sőt, még viccesebbé tehetjük, ha az almát lezáró linzertésztát mosolygó arc formájúra lyukasztjuk ki: két szem, egy felfelé kunkorodó vonal a szájnak és már kész is a szmájli-alma. :)


Nálunk most almadömping van, amióta a szupermarketekben 100 Ft körüli áron lehet kapni a magyar alma kilóját. Finom, édes, sütibe, levesnek, kompótnak is egyaránt felhasználható.

Múlt héten ezeket a töltött almákat alkottam 6 darabból, most vasárnap pedig almás pite lesz a desszert. Nem az amerikai típusú, inkább olyan nagymamásat szeretnék sütni, vastagabb pitetésztával, reszelt almával.

De ha nincs otthon liszt és tojás, csak minimális mennyiség belőlük, akkor a kalapos almák a nyerők! :)

6 db almához a következőket kell megtalálnunk otthon:

Hozzávalók a tésztához:
- 8 dkg liszt
- 5 dkg hideg vaj
- csipetnyi só
- csipetnyi porcukor
- 2 evőkanál víz

A töltelékhez:
- 3 evőkanál cukor
- 2 evőkanál liszt
- fahéj
- vaníliás cukor

Ezen kívül:
- 1 tojás
- kevés citromlé



A tészta hozzávalóit gyorsan összegyúrtam, mielőtt nagyon felmelegedhetett volna a vaj, majd fóliába csomagolva betettem a hűtőbe.

Az almákat megmostam és "megskalpoltam", vagyis  kb. 1 cm széles részt levágtam a tetejükből. A magházukat késsel kivágtam, a belsejét pedig kiskanállal kivájtam, úgy hogy az alja és a széle kb. fél cm vastag maradjon. Az alma tetejét meghámoztam és a kivájt darabokkal együtt apróra vágtam. Az almákat egy sütőpapírral bélelt sütőtálba állítottam, belsejüket egy ecset segítségével megkentem citromlével, hogy ne barnuljanak be.

Az almadarabokat összekevertem a liszttel, cukorral, vaníliás cukorral és fahéjjal, és ezt a keveréket visszatöltöttem a gyümölcsbe.

A tésztát kivettem a hűtőből, lisztezett felületen kinyújtottam és az almák átmérőjénél nagyobb korongokra. Rásimítottam a tetejükre és lyukakat vagdostam rá, hogy sütés közben távozhasson a gőz belőle. Felvert tojással egyesével lekentem és 190 fokos sütőben pirosra sütöttem.


Nekem kissé túlpuhultak az almák, talán mert az elején alufóliával letakartam, hogy ne piruljon meg hirtelen a teteje, de így is finom volt.

Legközelebb egy kis csokiöntetet vagy vaníliasodót készítek mellé, azt nagyon el tudom képzelni hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése