2014. szeptember 3.

Kókuszkrémes kávétorta

... amit András szülinapjára készítettem. Az ötletet készen kaptam a tesómtól egy link formájában, mégpedig innen, némi kis szóbeli kiegészítéssel együtt. :) Keresve sem találhattam volna jobb tortaötletet Andrásnak, hiszen az allergiája miatt nem ehet csokit és magvakat. Viszont szereti a kókuszos és kávés édességeket, így ezeket most egyszerre meg is kapta.


A recept alatt látható hozzászólás szerint nem elég kávéízű a torta, ezért úgy döntöttem, hogy jóval több kávéval készítem el. Természetesen a liszt mennyiségét is megemeltem, hogy ne legyen túl híg a massza.

Jó döntés volt. Igaz, még így sem éreztem túl intenzívnek a kávé ízét, pont kellemes volt.

Hozzávalók a tortalaphoz:
- 23 dkg liszt
- 2 evőkanál őrölt feketekávé
- 1,7 dl főzött feketekávé
- 26 dkg cukor
- 6 tojás
- késhegynyi szódabikarbóna
- csipetnyi só


A tojásokat kettéválasztjuk. A sárgáját a cukorral együtt fehéredésig keverjük. Kanalanként hozzáadjuk a lefőzött kávét, majd beledolgozzuk az őrölt kávét, a lisztet és a szódabikarbónát is.

A tojásfehérjét a sóval kemény habbá verjük. Óvatosan, apránként beleforgatjuk a kávés masszába, jól elvegyítjük.

Egy 24 - vagy 26 - cm-es tortaformát kivajazunk, -lisztezünk, majd belesimítjuk a masszát. 180 fokos sütőben kb. 35 - 45 percig, tűpróbáig sütjük.

Amint elkészült, eltávolítjuk róla a sütőformát és hagyjuk kihűlni.


Hozzávalók a krémhez:
- 2 csomag vanília (esetleg kókusz) ízű pudingpor
- 7 dl tej
- 3 evőkanál cukor
- 10 dkg kókuszreszelék
- 15 dkg porcukor
- 25 dkg vaj vagy margarin

A tejben simára keverjük a pudingport és a 3 evőkanál cukorral együtt sűrű pudingot főzünk belőle. Amint megfőtt, belekeverjük a kókuszreszeléket. Kihűtjük.

A vajat habosra keverjük a porcukorral majd a kihűlt kókuszos pudingot is beledolgozzuk.

A tortalapot 2 felé vágjuk, ha sikerül, akkor még jobb ha 3 felé. Nekem sajnos nem sikerült, annyira lágy volt a tésztája. De így legalább jó vastagon meg tudtam kenni a két lap között a tortát.

Tehát a pudingos krémet elosztjuk úgy, hogy ne csak a torta belsejébe, hanem a tetejére és az oldalára is jusson belőle és egyenletesen bevonjuk vele. Ha marad a krémből, még rózsákat is nyomhatunk a sütire csillagcsőrös habzsák segítségével.


Tálalás előtt érdemes jó lehűteni, hogy megdermedjen a krém. Finom, lágy tésztájú, szépen szeletelhető torta! Az ünnepeltnek ízlett és ez volt a lényeg. :)

MÉG EGYSZER BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK, ANDRÁS!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése