2014. július 23.

Tiramisu

Mióta ismerem a tiramisut, azóta kedvelem. Ettem már sok finomat, és több kevésbé jót is. Az a tapasztalatom, hogy egész sokféleképpen el lehet készíteni. Én egészen eddig nem mertem megpróbálni, pedig mondták, hogy könnyű és sütni sem kell. Júniusban viszont úgy döntöttem, hogy anya és apa szülinapi kerti partyjára tiramisu lesz Bea Eperhabos máktortája mellé.


Egyszer már gondoltam rá, hogy kereszttesóm, Ági névnapjára elkészítem, de idő és önbizalom hiányában megfutamodtam. Most valamivel több volt mindkettőből, így nyomozni kezdtem egy megfelelő, már kipróbált recept után. Sok ajánlatot nem kaptam, de azok többsége is a Szarvasi mascarpone dobozán lévő receptet ajánlotta. Egyik ismerősöm azt javasolta, hogy egy picit változtassak a recepten, amivel egyetértettem.

Íme a recept, amivel dolgoztunk Andrásommal. Mivel meglepetésvendégként keresztszüleim is jelen voltak a kerti partyn, összesen nyolcan voltunk, ezért dupla adagot készítettünk, azt írom le.

Hozzávalók:
6 tojás,
6 evőkanál cukor,
4-5 dl erős, hideg feketekávé,
2 csomag vaníliás cukor,
2 csomag babapiskóta (kb. 40 db)
6 evőkanál rum (jelen esetben kb. 1 evőkanál aroma)
kakaópor
500 g mascarpone


Én első lépésként a tálat (illetve sütőformát, mert csak az volt szögletes) teleraktam babapiskótával, hogy tudjam előre, hány darabra lesz szükség.
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgájukat 4 evőkanál cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a mascarponét. A tojásfehérjéket 2 evőkanál cukorral kemény habbá verjük, majd óvatosan a krémhez keverjük. A kávét kevés cukorral, ízlés szerint rummal (jelen esetben rumaromával) ízesítjük. A babapiskótákat a kávéba mártjuk néhány másodpercre, vigyázva, hogy nehogy szétázzon. Egy négyszögletes tál alját kirakjuk vele. Ezután a piskótára egy réteg mascarpone krémet teszünk, meghintjük kakaóporral. Újból egy sor beáztatott babapiskóta réteg következik, rá pedig a mascarpone krém. Ha kész, betesszük 2-3 órára, vagy akár egész éjszakára a hűtőbe. Tálalás előtt megszórjuk a tetejét kakaóporral. 


Mindig félek attól, hogy esetleg nagyképűnek tűnök, de hazudnék, ha nem azt írnám, hogy szerintem életem eddigi legfinomabb tiramisuját ettem. Igazán büszke vagyok magunkra, nagy sikere volt a sütinknek. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése