2013. december 28.

Zebra kocka - kókuszos kekszszelet

Karácsony előtt mindig bajban vagyok, amikor azon kell gondolkodnom, hogy milyen sütiket készítsek. Egyik felem ragaszkodna a jól bevált karácsonyi édességekhez, míg a másik újakat próbálna ki. Ebből adódik, hogy minden évben kissé túllövök a célon, mert megsütöm a régieket is, miközben újak is terítékre kerülnek.


Imit bíztam meg azzal, hogy nézzen körül a neten, idén milyen újdonság készüljön. A kikötésem mindössze az volt, hogy egyszerűen, rövid idő alatt elkészíthető süteményt válasszon. Így bukkant a zebra kockára vagy más néven kókuszos kekszszeletre. Azonnal megtetszett, mert egy másik kedvencünkre, a kókusztekercsre hasonlít, csak nem feltekert hanem kinyújtott változatban. Így hát elkészítettem.

Hozzávalók az alaphoz:
- 50 dkg darált keksz
- 4 evőkanál kakaópor
- 4 evőkanál baracklekvár
- 1 üvegcse rumaroma vagy 2 evőkanál rum
- 5 dkg lágy vaj
- 5 evőkanál porcukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 3-4 dl tej

A darált kekszet beleöntöttem egy mély tálba és hozzáadtam a kakaóport, baracklekvárt, rumaromát, vajat, porcukrot, vaníliás cukrot és a tej egy részét. Elkezdtem összegyúrni, de száraznak tűnt, ezért hozzáöntöttem a maradék tejet is (nálam 4 dl kellett bele). Alaposan összedolgoztam és félretettem pihenni a masszát.


Elkészítettem a krémet.

Hozzávalók a krémhez:
- 3 dl tej
- 3 evőkanál liszt
- 1 csomag vaníliás cukor
- 5 evőkanál porcukor
- 5 dkg vaj
- 15 dkg kókuszreszelék

A tejet egy kisebb lábasba öntöttem, csomómentesre kevertem benne a lisztet, a kókuszreszelék felét és a vaníliás cukrot. Állandóan kevergetve sűrűre főztem és félretettem hűlni.

Amint teljesen kihűlt, hozzáadtam a porcukrot, a lágy vajat és a maradék kókuszreszeléket. Robotgéppel habosra kevertem.

A darált kekszes masszát három egyforma részre osztottam és az első rész kb. 20 x 30 cm-esre nyújtottam, majd átemeltem egy nagy tálcára. Egyenletesen megkentem a krém felével. Következhetett egy újabb kekszes lap, majd a krém másik fele. Végül az egészet betakartam a harmadik kekszlappal. Kissé megnyomkodtam a tetejét.

A tetejére:
- 10 dkg tortabevonó csoki
- 2 evőkanál étolaj

Gőz felett megolvasztottam a csokit és belekevertem az olajat is. Bevontam vele a süti tetejét és amikor félig megdermedt rajta, villával csíkokat húztam bele.


Néhány napig hidegen pihentettem, mielőtt megkóstoltuk volna. Szépen szeletelhető, finom sütemény lett. A főzött krém miatt nem olyan könnyed mint a kókusztekercs, így elég kiadós, kicsi szelet is elég belőle egyszerre. Sokáig eláll, ha hidegen tartjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése