2013. december 16.

Rizspuding fahéjas-mézes körtével

A tesóm valamilyen könnyű édességet kért szülinapjára. Hónapokkal ezelőtt átküldött nekem egy fotót és receptet egy rizses-gyümölcsös desszertről, de úgy elkavartam, hogy sehol nem találtam. Nagyjából emlékeztem rá, hogy körtés volt és rizspuding-szerű ezért tartottam magam ennél a vonalnál. :)

Több receptet is végignéztem rizspuding ügyben, de szinte mindenhol tojássárgáját javasolnak hozzá, azt pedig szerettem volna kihagyni belőle. Több okból is, de leginkább azért, mert András allergiás a tojásra és ha lehet helyettesíteni valamivel, akkor inkább mást használok tojás helyett. Most a vaníliapudingra esett a választásom.


Úgy kezdtem, mintha egy nagy adag tejberizst főznék, csak kiegészítettem néhány extrával.

Hozzávalók:
- 30 dkg rizs
- 3 dl víz
- csipetnyi só
- 1,5 liter tej
- 2 csomag vaníliapuding
- 18 dkg cukor
- 2 citrom reszelt héja

A két tasak pudingport a tej felében csomómentesre keverjük és félretesszük.

A rizst egy nagy lábasban feltesszük főni a csipetnyi sóval és vízzel. Folyamatosan kevergetjük, amíg a vizet teljesen felszívja. Ekkor apránként hozáöntjük a sima tejet és kevergetve megvárjuk míg azt is felszívja.

Végül beleöntjük a pudingos tejet, a cukrot és a citromhéjat, majd gyakran megkeverve addig főzzük, amíg a pudingos tej kicsit több mint felét beszívja. Ekkor elzárjuk alatta a lángot és lefedve pihentetjük.

Ha jól csináltuk, akkor a végére teljesen megpuhul a rizs, az enyém most kicsit kemény maradt. :)


Közben elkészítjük a körtét.

Hozzávalók:
- 6 db körte
- 2 evőkanál méz
- 1 teáskanál fahéj

A körtéket meghámozzuk, magházukat eltávolítjuk, vékonyan felszeleteljük. Egy nagy serpenyőben felmelegítjük a mézet és rádobjuk a körtét, fahéjat. Összekeverjük és lefedve, időnként megkeverve 10-15 percig pároljuk.

A rizst poharakba vagy egy mély üvegtálba adagoljuk és a tetejére szedjük a körtét. Tálalás előtt minimum 1 órát pihentessük a hűtőben.


Habár kissé kemény maradt a rizs, nagy sikert aratott ez a könnyű kis desszert. Ami a lényeg: az ünnepeltnek ízlett. A gyümölcsöt lehet variálni az idénynek megfelelően, akár több féléből is készíthetjük, például almából, körtéből, barackból. Sőt, én még eperrel is megkóstolnám majd jövőre, nyár elején... Reszelhetünk rá csokit, nyomhatunk rá tejszínhabot. Bármit, amit az ízlésünk és fantáziánk megenged.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése