2013. december 13.

Lekváros mézespuszedli

Igazi karácsonyi süti, legalábbis szerintem. Pont beleillik a karácsonyi linzer - mákos linzer sorba, na és persze Emma néni mézespuszedlije mellé.

Már attól karácsonyi hangulatom lett, ahogy a hozzávalókat összeöntögettem. A méz, a fahéj, a szegfűszeg illata belengte a konyhát és egyből megrohantak a gyerekkori emlékek. Eszembe jutott Emma néni mézespuszedlije, amit általában csomagban küldött el nekünk karácsonyra. Ahogy kinyitottuk a dobozt, megcsapott minket a jellegzetes illat, ami azt jelezte, hogy mindjárt itt a karácsony. Pontosan ezt éreztem múlt héten, amikor összeállítottam ezt a sütit.


A recept szintén keresztmamámtól való. Régóta kerestem olyan mézes receptjét, ami puha marad, vagy legalábbis megpuhul, mire a karácsonyi asztalra kerül. Ez pontosan olyan. 5 nap telt el azóta amióta megsütöttük a lányokkal és fém dobozba rendeztük. Közben jó részét becsomagoltam a családnak, akinek felajánlottunk egy nagyobb adag sütit, de néhány darab maradt még a dobozban. Az előbb kinyitottam és tányérra szedtem a mézespuszedlit, hogy lefotózhassam, éreztem, hogy puha és lágy. Imi is megerősítette ezt, mert muszáj volt megkóstolnia egyet, természetesen csak azért, hogy hitelesítse az előbbi állításomat. :)

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 25 dkg méz
- 10 dkg porcukor
- 1 egész tojás és 2 tojás sárgája
- 10 dkg vaj/margarin
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- csipetnyi só
- mézeskalács fűszerkeverék vagy őrölt fahéj, szegfűszeg, gyömbér, narancshéj, stb.

+ ragasztáshoz lekvár

A vajat és a mézet megolvasztjuk, egy mély tálban összekeverjük. Hozzáadjuk a cukrot, tojásokat, majd a szódabikarbónával és fűszerekkel elkevert lisztet és jól összegyúrjuk. Nagyon lágy tészta, nem kell megijedni.

Egy éjszakát hűvös helyen állni hagyjuk letakarva vagy folpackba csomagolva. Másnap átgyúrjuk és kb. 3-5 mm vastagra nyújtjuk.

Kiszaggatjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe, sütőlapra rendezzük. 180 fokos sütőben 6-7 perc alatt megsütjük. Vigyázzunk, meg ne égjen.


Nálam amint kihűlt, azonnal meg is keményedett. Reménykedtem benne, hogy visszapuhul és szerencsére így is lett.

A lányok kettesével összeragasztgatták házi készítésű lekvárokkal, majd a fémdobozba rakosgatták és minden egyes sort megszórtak porcukorral. Légmentesen lezártam a dobozt és kitettem a kamrába hűvös helyre.

És amikor kinyitottam, ugyanazt éreztem, mint amikor Emma néni csomagját bontottuk ki gyerekkoromban...
Mindjárt itt a karácsony!


Fantasztikus illatú süti. Gyúrás, sütés és evés közben is érezni az illatát. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki szereti a karácsonyt. Barátokkal, gyerekekkel remek adventi elfoglaltság elkészíteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése