2013. december 23.

Barackos-tejbegrízes torta

A karácsonyi pörgésben sajnos a blogírásra jutott a legkevesebb idő, így történhetett meg, hogy a tesóm szülinapjára sütött torta receptje még csak most kerül közzétételre.

Pedig a torta már réges-rég elfogyott, nagy sikert aratott. Az elkészítése nagyon egyszerű, és pontosan ezért gondoltam, hogy még karácsony előtt megosztom veletek. Hátha valaki szeretné megsütni az ünnepre. Gyerekeknek ideális, hiszen a fő összetevője a kakaós piskóta és a tejbegríz.


Eredetileg egy egészen más tortával készültem volna Mazsi szülinapjára, de előtte néhány nappal átküldött egy grízes krémmel töltött sütiről képet nekem azzal a kérdéssel, hogy "mikor csinálod meg?". Így rögtön félretettem a teveimet és elhatároztam, hogy egy hasonló tortával lepem meg.

Az alapja egy 8 tojásból készült kakaós, kerek piskóta.

Hozzávalók:
- 8 tojás
- 8 evőkanál cukor
- 5 evőkanál liszt
- 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 1 teáskanál Dr. Oetker sütőpor mézeskalács fűszerkeverékkel
- csipetnyi só

A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét egy csipetnyi sóval kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral habosra kevertem. Ezután óvatosan, apránként beleforgattam a keverékbe a tojásfehérje habot, a sütőporral elkevert lisztet és a kakaóport. Vigyázva, nehogy a hab összetörjön, alaposan elvegyítettem.

A masszát egy kivajazott-lisztezett kerek tortaformába öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 35 perc alatt (tűpróbáig) készre sütöttem. Ekkor kiborítottam a formából és félretettem hűlni.


Elkészítettem a krémet.

Hozzávalók:
- 5 dl tej
- 4 evőkanál búzadara
- 25 dkg mascarpone
- 20 dkg lágy vaj
- 15 dkg porcukor
- őszibarack (befőtt)

A tejből és a búzadarából cukormentes  tejbegrízt főztem. A tejet meglangyosítottam és hozzáadtam a búzadarát. Folytonos kevergetés mellett felforraltam, besűrítettem. Kihűtöttem.

A lágy vajat a porcukorral habosra kevertem. Hozzáadtam a kihűlt tejbegrízt, a mascarponét és egy maréknyi apróra vágott barackbefőttet. Jól kikevertem.

A kihűlt piskótát kettévágtam. Az alsó lapot tányérra fektettem, megkentem a krém majdnem felével. Ráhelyeztem a felső lapot és azt is bevontam a krémmel, valamint a torta oldalát is.

A tetejét barackszeletekkel és gyertyával díszítettem. :)


Sikerült meglepni vele Mazsit. A tortát akkor adtam át, amikor a két Ágival együtt a rászoruló családnak felajánlott sütiket sütöttük meg, így nem is számított rá, hogy ő még aznap fel lesz köszöntve.  :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése