2012. szeptember 12.

Mustáros burgonyakrémleves gombával

Nem volt még elég a krumpliból, lángos után levest készítettem belőle. Akik szeretik a gyors és ízletes krémleveseket, azok most örülni fognak. Előkészítéssel együtt egy óra alatt gőzölgő levest lehet varázsolni az asztalra, ami a feltét miatt még laktató is. A húsimádók is szeretni fogják. :)


Természetesen családom Krémleves Nagymesterétől, vagyis apukámtól tanultam a receptet. Ő nagyon leveses, igényli hetente többször is az étrendjébe és rájött, hogy ezekkel a gyors krémlevesekkel rengeteg időt lehet megtakarítani. Ráadásul nagyon változatosan készíthető, szinte bármilyen zöldségből. A levesbetétek és a feltétek terén is elég nagy a mozgásszabadság. Régebben csak a pirított zsemlekockát favorizálta, amit én nagyon szeretek. Külön rágcsálni. Levesbe már nem annyira, mert amikor szétázik, már nem lesz olyan barátságos az állaga, kinézete. Bár lehet, hogy én vagyok a hibás, mert sokkal gyorsabban kellene ennem olyankor, amikor beleszórom a zsemlekockát.

Na de ez a krémlevesek csúcsa nekem, legalábbis eddig. Így szól a receptje.

Hozzávalók:
- 30 dkg burgonya
- 30 dkg gomba
- 2 evőkanál vaj
- 1 dl főzőtejszín
- 1 kisebb vöröshagyma
- 1 sárgarépa
- 1 fehérrépa
- 8 dl alaplé vagy víz
- fél teáskanál mustár
- 6 dkg füstölt szalonna
- 1 csokor petrezselyem zöldje
- só, bors

Egy lábasban felforrósítunk két evőkanál vajat és megpároljuk rajta a finomra vágott hagymát. A megtisztított, felkockázott burgonyát, fehér- és sárgarépát hozzáadjuk a hagymához, felöntjük a vízzel vagy alaplével, puhára főzzük benne a zöldségeket.

Ezután levesszük a tűzről, kissé kihűtjük, hozzáadjuk a tejszínt, botmixerrel pürésítjük, mustárral, sóval és borssal ízesítjük.


A szalonnát apró kockákra vágjuk, zsírját kiolvasztjuk egy serpenyőben. Hozzáadjuk a megtisztított, nagyobb darabokra vágott gombát, sóval, borssal fűszerezzük, zsírjára sütjük.

A levest újra megmelegítjük, tányérokba merjük, tetejét a gombával és felaprított petrezselyemmel díszítjük.

Én egy picit szoktam gyorsítani a folyamaton azzal, hogy nem hűtöm ki a levest, hanem még melegen adom hozzá a tejszínt, nem veszem le a tűzről. 

Ugye milyen egyszerű? És amilyen jól hangzik, olyan finom is, bátran ajánlom mindenkinek.




5 megjegyzés:

  1. Nagyon étvágygerjesztőek a képek (is)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól emlékszem, te is szereted ezt a levest.

      Törlés
  2. Nagyon szuper! Köszönjük a receptet! -Kati-

    VálaszTörlés
  3. imádom a krémleveseket, és nem gondoltam, hogy még lehet újat mutatni nekem ezen a területen, de sikerült:) és a krumplileveseket is nagyon szeretem, szóval listára felvéve:)

    VálaszTörlés