2012. szeptember 3.

Cukkinikrémleves sajtgaluskával

Gyors bejelentkezés, hogy ma se maradjunk étel nélkül. Hátha valaki épp azon töri a fejét, hogy mit is kezdjen az otthon található cukkinijével.

Most idegen tollakkal ékeskedem, ugyanis apu főzte, már sokadszorra. Nagy kedvencünk, és azt hiszem most már nagyinak is az lesz. Szombaton a szüleimnél ebédeltünk, nagymamámmal kiegészülve. Ő eleinte furcsa szemekkel méregette a levest, hiszen nincs hozzászokva az ilyen különleges krémlevesekhez. De aztán megevett belőle vagy két tányérral. Halkan megjegyzem: én is.


A leveskészítés végére értem oda, úgyhogy csak kuktáskodtam, a besűrítésnél segédkeztem. Valamint kóstolgattam, ízesítettem.

Hozzávalók a leveshez:
- fél kg cukkini
- 2 dl tejszín
- só, fehérbors
- 2 evőkanál vaj
- 1 tojássárgája

A cukkinit megmossuk, kis darabokra vágjuk. Forró vajon megpároljuk, majd felöntjük vízzel és puhára főzzük. A tojássárgájával elkeverjük a tejszínt, sót és borsot. Amint a cukkini megfőtt, a vízzel együtt összeturmixoljuk vagy botmixerrel pépesítjük. Lassú tűzön összeforraljuk a tejszínes keverékkel.

Elkészítjük a levesbetétet:

Hozzávalók a galuskához:
- 1 egész tojás
- 2 dkg lágy vaj
- 3 dkg reszelt füstölt sajt
- 4 dkg reszelt nem füstölt sajt
- 6-7 evőkanál liszt
- 1/2-1 dl tej
- só

A hozzávalókat összekeverjük, annyi lisztet adagolva hozzá, hogy lágy galuskatésztát kapjunk. A forrásban lévő levesbe kanállal vagy nokedliszaggatóval beleszaggatjuk és készre főzzük.


Ennyire egyszerű. Ebben a szeptemberi nyárban ideális ebéd vagy akár vacsora is lehet, mert nem sok időt kell a tűzhely mellett állni.

Nálunk egyébként apu a nagy krémleves-mester. Nem is tudom hányfélét főzött már, de terveim szerint szép lassan mindegyikkel megismertetlek benneteket. Ja és tudjátok mit sütött a leves után? Pizzát! Merthogy az is az ő privilégiuma. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése